مهم ترین محصولاتی که در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد

مهم ترین محصولاتی که در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد

بزرگترین برندهای جهان در نمایشگاه CES 2023 گردهم می آیند

بزرگترین برندهای فناوری هر سال برای نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی یا CESراهی لاس وگاس آمریکا می‌شوند. نمایشگاه سالانه لاس وگاس یکی از بهترین مکان‌ها برای آشنایی با جدیدترین و پیشرفته‌ترین تلویزیون‌ها، لپ تاپ‌ها، خانه‌های هوشمند، محصولات بازی، سیستم‌های صوتی و موارد دیگر است.
این رویداد بزرگ در سال 2021 به دلیل نگرانی‌های مربوط به همه گیری کووید-19 به صورت دیجیتالی برگزار شد. به همین دلیل، نمایشگاه در سال 2022 شاهد کاهش حضور مردم بود. اما برندهای بزرگی مانند آمازون، گوگل، سامسونگ، سونی، لنوو، ایسوس، ایسر، JBL و غیره محصولات جدید خود در CES 2023 به صورت حضوری به نمایش می‌گذارند. برای اینکه بدانید در این نمایشگاه چه خبر است، ما در مورد مهمترین و جالب‌ترین محصولات معرفی شده در CES صحبت می‌کنیم.

تلویزیون‌ها
برند روکو (Roku) که یکی از برترین پلتفرم‌های استریم برای تلویزیون‌های هوشمند، اعلام کرد که تلویزیون‌های خود را با برند انحصاری خود عرضه می‌کند. قبلاً نام برند روکو را در سایر برندهای تلویزیون مانند TCL قابل شناسایی بودند. در حال حاضر، روکو توانسته برند خود را با تلویزیون‌های «Roku Select» و «Roku Plus» و در کنار نوار صوتی بی‌سیم «Roku TV» راه اندازی کند. عرض این تلویزیون‌ها از 24 تا 75 اینچ است و طبق گفته روکو، این محصولات بین 119 تا 999 دلار قیمت خواهند داشت.
برند تی سی ال (TCL) که در تولید تلویزیون‌های هوشمند شهرت بالایی دارد، در حال تغییر برند و بازنگری در مجموعه تلویزیون‌های خود است. اکنون، تمام تلویزیون‌های هوشمند این برند به دو گروه از جمله سری Q رده بالا و سری S مقرون به صرفه تقسیم می‌شوند. به گفته تی سی ال. این شرکت سه تلویزیون سری Q و دو تلویزیون سری S را معرفی کرده است که از صفحه نمایش HD ساده تا تلویزیون‌های پیشرفته4K را شامل می‌شود. این تغییرات می‌توانند امکان خرید تلویزیون هوشمند برند تی سی ال را برای اکثر کاربران آسان کند.
تلویزیون برند دیسپلیس (Displace) یک تلویزیون کاملاً بی‌سیم است که می‌توانید از طریق قسمت پشتی دستگاه که دارای یک سیستم مکش داخلی است، تلویزیون را روی سطح دیواری بچسبانید. این یک تلویزیون 55 اینچی 4K است که کمتر از 10 کیلوگرم وزن دارد و از طریق چهار باتری قابل شارژ کار می‌کند. تلویزیون دیسپلیس فقط یک نمونه اولیه است، بنابراین هیچ جزئیاتی در مورد تاریخ عرضه یا قیمت آن وجود ندارد اما می‌توانید از طریق وب سایت شرکت سازنده (displace.tv) اطلاعات بیشتری کسب کنید.
برند ال جی از تلویزیون جدید 97 اینچی خود یعنی «OLED M3» که تقریباً بی‌سیم است، رونمایی کرد. به جای اینکه وسائل جانبی خود را به تلویزیون کنید، آنها را می‌توانید به یک ایستگاه پایه بی‌سیم که در نزدیکی تلویزیون قرار دارد وصل کنید. این ایستگاه پایه تمام محتوای شما را به ‌صورت بی‌سیم به تلویزیون ارسال می‌کند.

خانه هوشمند
رینگ (Ring) که برند متعلق به آمازون است، به خاطر درب بازکن هوشمند ویدئویی خود بر روی خانه‌های هوشمند معروف است. این برند محصول «Car Cam» را معرفی کرد که یک دوربین امنیتی داشبورد برای وسایل نقلیه است که به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته کار می‌کند. این اولین محصول خودرویی برند رینگ است. طبق گفته این برند، انتظار می‌رود که در 15 فوریه 2023 عرضه شود.
جی ای لایتنینگ (GE Lighting) از زیرمجموعه‌های شرکت ساوانت (Savant) ، چندین محصول جدید از جمله پانل‌های شش گوش، چراغ‌های نئون و لامپ‌های هوشمند را معرفی کرد. این برند همچنین اعلام کرد که پرفروش‌ترین دوشاخه و لامپ هوشمند خانگی یعنی مدل «A19 Full Color Direct Connect» را در اواخر امسال به نسخه‌های سازگار با «Matter» تبدیل خواهند شد. «Matter» استاندارد ارتباطی خانه هوشمند است.
«SmartThings Station» جدید سامسونگ یک ‌هاب خانه هوشمند است که به عنوان یک شارژر بی‌سیم برای کنترل دستگاه‌های کوچک عمل می‌کند. به گفته سامسونگ، «SmartThings Station» در ماه فوریه در ایالات متحده و کره جنوبی برای خرید در دسترس خواهد بود. این محصول با «Matter» سازگار است.

محصولات گیم
سونی کنترل قابل تنظیم «Project Leonardo» را معرفی کرد. مشابه کنترلر تطبیقی مایکروسافت برای ایکس باکس، کنترلر جدید سونی دارای طراحی بسیار ماژولار است که به کاربران امکان می‌دهد کنترلر خود به طور کامل سفارشی کنند. به گفته این برند، «Project Leonardo» همچنان در مرحله توسعه محصول است.
انویدیا (NVIDIA) اعلام کرد که آخرین کارت‌های گرافیک سری «RTX 40» خود را از 8 فوریه در داخل لپ ‌تاپ‌های گیمینگ عرضه خواهند شد. این کارت‌های گرافیکی فوق العاده قدرتمند برای گیمرهایی که به دنبال پیشرفته‌ترین عملکرد هستند، یک موهبت خواهد بود.

محصولاتی پوشیدنی
برند ایوی (Evie) حلقه هوشمند آینده خود را به نمایش گذاشت. این حلقه یک پوشیدنی زنانه درجه پزشکی است که برای کمک به مدیریت سلامت بانوان جهت تناسب اندام و ردیابی قاعدگی طراحی شده است. این حلقه با سایر حلقه‌های هوشمند مانند «Oura Ring» رقابت می‌کند اما دارای طراحی باز، وجود سایزهای مختلف و یک کیف قابل شارژ مشابه ایرپادز است. طبق وبسایت این برند، حلقه ایوی قرار است در سال 2023 عرضه شود.
برند سیتیزن واچ (Citizen Watch) نسل دوم سری ساعت‌های هوشمند «CZ Smart» خود را معرفی کرد که این بار دارای فناوری ارزیابی برای کمک به پیش بینی سطح انرژی افراد است. اپلیکیشن «CZ Smart YouQ» که بر اساس تحقیقات ناسا و آی بی ام ساخته شده است، به کاربر کمک می‌کند تا الگوهای خستگی و هوشیاری خود را درک کرده و پیش بینی کند.به گفته این برند، این محصول می‌تواند به کاربران در ایجاد عادت‌های بهتر جهت داشتن یک سبک زندگی بهتر کمک کند.
برند اورآل (L'Oréal) یک نمونه اولیه از اپلیکاتور ابروی واقعیت افزوده جدید خود را به نام «Brow Magic» در نمایشگاه CES 2023 به نمایش گذاشت. کاربران با استفاده از برنامه «Brow Magic L'Oréal» چهره خود را اسکن می‌کنند، جزئیات ابروی مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و از چاپگر «Brow Magic» برای اعمال جوهر روی ابروهای خود استفاده کنید. چاپگر فیزیکی «Brow Magic» با کمک فناوری خالکوبی موقت «Prinker» توسعه یافته است.

خودروها
سونی و هوندا نمونه اولیه خودروی الکتریکی را با برند جدید «Afeela» رونمایی کردند. این نمونه اولیه تقریباً یک سال پس از اعلام این دو شرکت برای ساخت خودروهای الکتریکی ایجاد شده است. نمونه اولیه «Afeela» یک سدان چهار در با ظاهری اسپورت است. نرم افزار داخلی و تجربه سرگرمی توسط سونی طراحی شده است، در حالی که مهندسی و تولید توسط هوندا هدایت می‌شود. پیش ‌سفارش‌ها از سال 2025 شروع می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود فروش آن در همان سال باشد.
گوگل به عنوان بخشی از سیستم عامل «Android Automotive» نسخه جدیدی از گوگل مپ را با کیفیت بالا به طور خاص برای خودروها راه اندازی می‌کند. طبق گفته این برند، این نسخه از گوگل مپ از حالت‌های رانندگی کمکی و خودکار پشتیبانی می‌کند و جزئیاتی مانند خطوط جاده (عابر پیاده و خط کشی خیابانی) علائم و موانع جاده را نشان می‌دهد. «EX90» ولوو و «Polestar 3» اولین خودروهایی خواهند بود که از این نقشه‌های جدید بهره خواهند برد.

کامپیوترها
ایسر سری جدید لپ تاپ «Aspire S» را معرفی کرد. این خودرو می‌تواند رقیب ویندوزی آی مک اپل باشد. سری جدید لپ تاپ ایسر دارای جدیدترین تراشه‌های اینتل، صفحه نمایش 1440p quad-HD، صفحه نمایش با قابلیت تنظیم ارگونومیک، تعداد زیادی پورت و لوازم جانبی قابل اتصال مانند وب کم و پد لمسی است. به گفته این برند، لپ تاپ در دو مدل 27 و 32 اینچی عرضه خواهد شد و در سه ماهه اول سال 2023 در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.
الین ویر(alienware) اولین مانیتور گیمینگ 500 هرتزی را به بازار می‌آورد. «Alienware AW2524H» یک مانیتور گیمینگ 1080p است که با سرعت تازه‌ سازی 500 هرتز، پورت‌های HDMI 2.1 سریع و جدیدترین فناوری شرکت انویدیا جهت ارائه بالاترین سرعت شده است. به گفته این برند، مانیتور گیمینگ جدید در سه ماهه اول سال 2023 در آمریکای شمالی عرضه می‌شود.