چگونه کش آیفون را پاک کنیم تا سرعت دستگاه را افزایش دهیم

چگونه کش آیفون را پاک کنیم تا سرعت دستگاه را افزایش دهیم

چگونه کش آیفون خود را پاک کنم؟

با توجه به اینکه ما روزانه ساعت‌های طولانی را از گوشیمان استفاده می‌کنیم، طبیعی است که مقداری حافظه پنهان در موبایلمان بدون آنکه ما متوجه آن شویم، ایجاد شود. تصور کنید به تازگی کش آیفون خود را پاک کردید اما هنوز سرعت دستگاه شما پایین است و شما با خود فکر خواهید کرد که چرا این اتفاق افتاده است و هیچ جوابی نمی‌توانید پیدا کنید، ما در این مقاله پاسختان را خواهید یافت.
اگر شما هم کش گوشیتان را پاک کردید و هنوز سرعت دستگاه‌تان افزایش نیافته است به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید زیرا در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا پر بودن کش می‌تواند مانند یک گرفتگی در برابر سرعت آیفون شما عمل کند.
نکته: به یاد داشته باشید که هر چقدر که حافظه پنهان شما بیشتر باشد، گرفتگی سرعت بیشتر خواهد بود. حتی اگر شما جدیدترین آیفون را داشته باشید اما میزان حافظه پنهان شما بالا باشد سرعت گوشی شما بسیار پایین و کند خواهد بود. البته خبر خوب این است که با پاک کردن کش آیفونتان، سرعت دستگاه شما همانند روز اول خواهد شد. ما در ادامه هر آنچه که لازم است در مورد حافظه پنهان بدانید را توضیح خواهیم داد.

به طور خلاصه، کش به طور موقت برخی از داده‌های در حال گردش را در آیفون شما را ذخیره می‌کند. وقتی از یک وب‌سایت به وسیله تلفن خود بازدید می‌کنید، محتوای آن وب‌سایت ذخیره می‌شود تا وقتی بعداً دوباره به آن وب‌سایت مراجعه کردید، عملکرد سریع‌تری داشته باشد.
اگرچه هدف این است که عملکرد سریع‌تری داشته باشد و سرعت گوشی شما بالاتر رود اما داده‌های حافظه نهان باعث کاهش سرعت گوشی شما می‌شوند زیرا فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما را اشغال می‌کنند و عملکرد مرورگر شما را کاهش می‌دهد.

یک هشدار، قبل از پاک کردن کشتان در آیفون، به یاد داشته باشید که پس از انجام این کار، تمام تب‌هایی که در حال حاضر در برنامه Safari خود باز کرده اید بسته می شوند. همچنین، احتمالاً از هر وب سایتی که وارد آن شده‌اید، خارج خواهید شد. مطمئن شوید که اطلاعات ورود به حساب کاربری و رمزهای عبور خود را در جای دیگری ذخیره کرده‌اید تا زمانی که می‌خواهید دوباره وارد شوید، دچار مشکل نشوید.
برای پاک کردن کش در آیفون خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

چگونه کش مرورگر کروم در آیفون را پاک کنیم؟

قبل از اینکه حافظه پنهان خود را در برنامه Chrome iPhone پاک کنید، توجه داشته باشید که ممکن است پس از انجام این مراحل از حساب Google خود خارج شوید، بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات ورود خود را در جایی ذخیره یا یادداشت کرده اید. برای پاک کردن حافظه پنهان از برنامه کروم در آیفونتان به صورت زیر عمل کنید:

نکته: مطمئن شوید که تاریخچه مرورگر، کوکی‌ها، داده‌های سایت و تصاویر و فایل‌های ذخیره‌شده در حافظه پنهان علامت زده شده‌اند. سپس Clear Browsing Data را انتخاب کنید

آیا می‌توانم در Safari بدون اینکه تاریخچه ذخیره شود، جستجو کنم؟

بله، فقط باید مطمئن شوید که برنامه سافاری شما در حالت خصوصی است. برای انجام این کار:

آفلودینگ چیست (offloading) و آیا به معنای پاک کردن کش است؟

Offload کردن شبیه پاک کردن کش است. با این حال، این دو دقیقاً یکسان نیستند. Offload کردن به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را به طور کامل حذف کنید، اگرچه هیچ یک از اسناد یا داده‌های مرتبط با آن برنامه‌ها را پاک نمی‌کند. این کار زمانی مفید است که مرورگر شما به دلیل حجم کم حافظه گوشی شما کند شده است.
برای آفلود یک برنامه در آیفون به شرح زیر باید عمل کنید:

کوکی ها چه تفاوتی با حافظه پنهان دارند؟

کوکی‌ها فقط قطعات کوچکی از داده‌هایی هستند که وب‌سایت‌ها به تلفن شما ارسال می‌کنند، از جمله گذرواژه‌هایی که می‌توانند شما را وارد حساب‌ها کنید تا مجبور نباشید بارها و بارها وارد حسابتان شوید.
آنها همچنین نحوه مرور اینترنت و نظارت بر الگوهای تاریخچه مرور و جستجو را دنبال می کنند. اگر علاقه‌مند به این اتفاق نیستید، همیشه می‌توانید همه کوکی‌های دستگاهتان را مسدود کنید.
با این حال، باید بدانید که مسدود کردن همه کوکی‌ها نیز ممکن است باعث شود برخی از وب‌سایت‌ها حتی در تلفن شما به درستی کار نکنند. کوکی‌ها فقط برای شخصی کردن تجربه مرور برای شما هستند. با این حال، اگر ترجیح می دهید آنها را نداشته باشید، می توانید با انجام کارهای زیر آنها را مسدود کنید: