کاربران درخواست غیرفعال کردن SOS آیفون به دلیل تعداد زیاد هشدار اشتباه

کاربران درخواست غیرفعال کردن SOS آیفون به دلیل تعداد زیاد هشدار اشتباه

ارسال درخواست های اشتباه زیاد به اورژانس توسط آیفون

در چند سال گذشته، اپل ویژگی‌های جدیدی مانند تشخیص سقوط و تشخیص تصادف را به آیفون و اپل واچ اضافه کرده است. این قابلیت‌ها طوری طراحی شده‌اند که در صورت فعال شدن، به طور خودکار با خدمات اضطراری (SOS) تماس بگیرند. در حالی که این ویژگی‌ها از زمان انتشار جان افراد بی‌شماری را نجات داده‌اند، گاهی اوقات موارد هشدار اشتباه نیز وجود دارند.
ظاهراً موارد هشدار اشتباه آنقدر برای برخی از سازمان‌های خدمات اورژانسی آزاردهنده بوده است که این سازمان‌ها از شهروندان خواسته‌اند تا این ویژگی‌ها را به طور کامل غیرفعال کنند. ناگفته نماند، سازمان‌های خدمات اورژانسی شامل امدادگران، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی و آتش نشانان هستند.

تشخیص سقوط، تشخیص تصادف و SOS اضطراری

ویژگی تشخیص سقوط اولین بار با اپل واچ سری 4 راه اندازی شد. اگر این قابلیت سقوط افراد را تشخیص دهد، روی مچ دست شما ضربه می‌زند. سپس زنگ هشدار به صدا در می‌آورد و هشداری را نمایش می‌دهد. اگر بتوانید به هشدار پاسخ دهید، این پیام را می‌رسانید که ممکن است شرایط خوبی داشته باشید یا اصلاً درخواست خدمات اضطراری دارید. اگر به هشدار پاسخ ندهید، اپل واچ به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد.
ویژگی تشخیص تصادف سال گذشته با آیفون 14 و اپل واچ سری 8 آغاز شد. اگر آیفون یا اپل واچ شما تشخیص دهد که ممکن است تصادف کرده باشید، اعلانی دریافت خواهید کرد. با تایید اعلان می‌توانید بگویید که سالم هستید یا نیاز به خدمات اضطراری دارید. آیفون و اپل واچ نیز هر دوی این ویژگی‌های اساسی را ارائه می‌دهند. قابلیت‌های تشخیص سقوط و تشخیص تصادف به شما امکان می‌دهند با استفاده از یک دکمه خاص با خدمات اضطراری تماس بگیرید. در ادامه نحوه استفاده از خدمات اضطراری را آموزش می‌دهیم:

آیفون 8 و جدیدترها
دکمه کناری و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا را فشار داده و نگه دارید تا نوار لغزنده SOS ظاهر شود. برای تماس با خدمات اضطراری، نوار لغزنده تماس اضطراری را بکشید. اگر همچنان دکمه کناری و دکمه صدا را نگه دارید، به جای کشیدن نوار لغزنده، شمارش معکوس شروع می‌شود و یک هشدار به صدا در می‌آید. اگر دکمه‌ها را تا پایان شمارش معکوس نگه دارید، آیفون شما به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد.
اپل واچ
دکمه کناری ساعت خود (دکمه زیر تاج دیجیتال) را فشار داده و نگه دارید تا نوار لغزنده تماس اضطراری ظاهر شود. نوار لغزنده تماس اضطراری را بکشید تا تماس بلافاصله شروع شود یا می‌توانید دکمه کناری را نگه دارید. پس از یک شمارش معکوس، ساعت شما به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد.

نظر سازمان‌های خدمات اورژانسی نسبت به قابلیت SOS آیفون
قابلیت‌های تشخیص سقوط و تشخیص تصادف منجر به هجوم تماس‌های اشتباه به خدمات اورژانسی در سراسر کشور شده است. گزارش این هفته «MPR News» بر چگونگی تأثیر این مشکل بر سازمان‌های خدمات اورژانسی در مینه سوتا آمریکا تمرکز دارد. این گزارش، بازگو می‌کند که ویژگی تشخیص تصادف آیفون 14 و اپل واچ به اشتباه توسط افرادی که در ورزش‌های برفی مانند اسکی و اسنوبرد شرکت می‌کنند فعال می‌شود.
هنگامی که این تماس‌های تصادفی برقرار می‌شوند، خدمات اورژانسی موظفند نیروهای خود را به محل ارسال کنند، مگر اینکه شخصی که تماس را برقرار کرده باشد، تأیید کند که تماس اشتباه بوده است! کلانتر شهرستان کوک، پت الیاسن، به «MPR News» گفت که مرکز اعزام او در سال 2022 حدود 700 تماس نادرست 911 دریافت کرده است. گزارش شده است افزایش تماس‌ها در طول تعطیلات بوده و برخی از آنها تصادفی بوده‌اند.

کلانتر شهرستان کوک گفت: «اگر افراد تماس نادرست را تایید نکنند، باید نیروهای خود را به بیرون بفرستیم که این موضوع مشکلات زیادی برای ما ایجاد می‌کند.» ظاهراً این مشکل چنان فشاری بر برخی بخش‌های خدمات اورژانسی وارد کرده است که آنها به شهروندان خود می‌گویند برخی از این ویژگی‌ها را «خاموش» کنند.
شهرستان‌های کوک و استرنز کانتی در چند هفته گذشته ساکنان را تشویق کرده‌اند که ویژگی‌های تماس اضطراری خودکار را هنگام شرکت در فعالیت‌هایی مانند اسکی سواری یا اسکی یا زمانی که به آن نیازی نیست، خاموش کنند.
نکته جالب گزارش امروز این است که فقط ویژگی‌های داخلی اپل نیست که این موارد مثبت کاذب را ایجاد می‌کند. برنامه شخص ثالث «Life 360» همچنین یک ویژگی تشخیص تصادف ارائه می‌دهد که در صورت شناسایی تصادف و عدم پاسخگویی کاربر، با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد.

مشخص است که قابلیت‌های تشخیص سقوط و تشخیص سازمان‌های خدمات اورژانسی در سراسر ایالات متحده فشار وارد می‌کنند اما راه ‌حل اصلی نباید تشویق شهروندان به غیرفعال کردن این ویژگی‌ها باشد. توصیه به غیرفعال کردن این ویژگی‌ها هنگام شرکت در فعالیت‌هایی مانند اسنوموبیل یا اسکی بسیار بد است. این نوع فعالیت‌ها ممکن است شانس هشدار اشتباه را افزایش دهند اما استفاده از این ویژگی‌ها در این شرایط ضروری هستند زیرا خطرات مربوط به سقوط در این محیط‌ها بیشتر است. برخی از سازمان‌های خدمات اورژانسی می‌گویند که شرایط حال حاضر صرفاً فرصتی برای آموزش مردم در مورد چگونگی و اهمیت استفاده از این ویژگی‌هاست.

دانا والبرگ، مدیر بخش شبکه‌های ارتباطی اضطراری اداره امنیت عمومی مینه سوتا، گفت: «این یک فرصت واقعاً خوب برای ارائه آموزش به مردم است تا آنها درک کنند که این محصولات دیجیتالی که قابلیت‌های زیادی دارند، باید با مسئولیت پذیری استفاده شوند. فقط کافیست کاربران به خدمات اوژانی بگویند که اشتباهی رخ داده است.»

اگر این سازمان‌ها وقت خود را صرف تماس با کاربران کنند یا به محل اعزام شوند، باعث هدر رفتن منابع و زمان می‌شود. اگر اپل بتواند کاربران را در مورد ویژگی‌های SOS آیفون و اپل واچ خود بهتر آموزش دهد، به مردم نشان خواهد داد که در صورت هشدار اشتباه چه کاری انجام دهند. در نسخه iOS 16.2 یک ویژگی جدید اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد در صورت فعال شدن ناخواسته عملکرد اضطراری SOS به اپل گزارش دهند.