بهترین بازی های نینتندو سوییچ در سال 2022

بهترین بازی های نینتندو سوییچ در سال 2022

بهترین بازی های Nintendo Switch سال 2022

کنسول بازی نینتندو سوییچ به تازگی یکی از بهترین سال‌های خود را از زمان عرضه در سال 2017 پشت سر گذاشته است. با گذشت بیش از نیم دهه از عرضه سوئیچ، این دستگاه کوچک هیبریدی همچنان قوی و سربلند به راه خود ادامه می‌دهد. نینتندو سوییچ به ویژه در سال 2022 توانسته است با طیف وسیعی از بازی‌ها در صدر کنسول‌های محبوب قرار بگیرد. بهترین بازی های نینتندو سوییچ ترکیبی کامل از ژانرهای اکشن، استراتژی، چند نفره و بازی‌های خانوادگی است. درحقیقت، سوییچ برای هر گیمر با علایق متفاوت، یک بازی در کتابخانه خود دارد! بدون معطلی به سراغ بهترین بازی های نینتندو سوییچ در سال 2022 می‌رویم.

Xenoblade Chronicles 3
Xenoblade Chronicles 3 را باید ستاره طلایی امسال نینتندو سوییچ بدانیم. پیروزی این بازی در سالی که حریف‌های قدری مانند Elden Ring و God of War Ragnarok داشت، چیزی شبیه به رویا بود. اما شرکت مونولیت سافت (Monolith Soft) بازی خاصی خلق کرده است! سرگذشت زنوبلید 3 به لطف طراحی صوتی و تصویری شگفت انگیز، دنیای پر از شگفتی و کیفیت بالای روایت داستانی، یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی سبک نقش آفرینی (RPG) سوئیچ است. داستان بازی این بار با لحن تاریک‌تر و بالغ‌تری پیش می‌رود. دشمنان حالا متحدان شما تبدیل شده‌اند تا برای نجات جهان تلاش کنند.

Bayonetta 3
بایونتا 3 نه تنها شایسته دریافت بهترین تندیس بازی‌های اکشن است بلکه اولین بازی شرکت پلاتینیوم گیمز است که در کنار بازی NieR: Automata برنده جایزه موسیقی متن شده‌اند. بحث زیادی در مورد بهترین بودن بایونتا 3 در محافل وجود دارد اما چیزی که نمی‌توان انکار کرد این است که پلاتینیوم گیمز تمام ایده‌های خود را در این بازی به کار گرفته است. از سلاح‌های جدید گرفته تا فراخوان‌های مختلف، شما می‌توانید وارد چندین جهان متفاوت شوید و همه چیز را کنترل کنید. روایت زیبای داستان نیز به شما لذت بسیاری می‌دهد.

Mario + Rabbids: Sparks of Hope
نسخه «Sparks of Hope» جدیدترین بازی ماریو + رابیدز است. همکاری غافلگیرکننده نینتندو و استودیو بازی سازی یوبی سافت (Ubisoft) اکنون به یک فرنچایز کامل برای سوییچ تبدیل شده است. مراحل بازی برای کاوش و افزودن عملکردهای اختیاری، فرصت‌های تاکتیکی بیشتر و تنظیمات مربوط به مشخصات شخصیت اصلی بازی، همگی بر لذت ماریو + رابیدز افزوده‌اند. شما حتی آزادی حرکت بیشتری در میدان‌های جنگ دارید و می‌توانید در زمان نبرد همگی دشمنان خود را از پای در آورید!

Kirby and the Forgotten Land
نینتندو برنده همیشگی جوایز بهترین بازی‌های ژانر خانوادگی است، امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود و با بازی هیجان انگیز کربی و سرزمین فراموش شده برنده این جایزه شد. کربی و سرزمین فراموش شده نه تنها بهترین پلتفرم بازی سال 2022 است بلکه بهترین نسخه کربی نیز هست.
فضای سه بعدی بازی با طراحی گرافیکی فوق العاده همراه است. فضای سه بعدی توانسته بازی را به سطوح بسیار متنوعی برساند که در آن کربی می‌تواند برای به دست آوردن توانایی‌هایش در هوا شناور می‌شود و دشمنانش را ببلعد. همچنین کربی این توانایی را دارد که از اشیایی مانند مخروط‌ها، فن‌ها و حتی اتومبیل‌ها برای گسترش ترفندهای خود استفاده کند.

Splatoon 3
اسپلاتون فرنچایزی است که در طول زمان خیلی تکامل پیدا نکرد اما همچنان توانست به یکی از بهترین‌های چند نفره سال تبدیل شود. علاوه بر اینکه هر مرحله از بازی مدت زمان کوتاهی دارد، اسپلاتون 3 فضایی را برای یک حالت داستانی جذاب باقی می‌گذارد. نسخه جدید اسپلاتون حالت‌های بازی زیادی دارد که ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند.
شخصیت اصلی بازی با نام «Turf Wars» هنوز هم در این بازی ستاره است. اما بازی تغییرات زیادی دارد که شامل جمع آوری اشیا، دفاع منطقه‌ای و حالت‌های گروهی حمله هستند. همه تغییرات به گیمر کمک می‌کنند تا از نهایت مهارت خود برای پیروزی استفاده کند.

Pokémon Legends: Arceus
نینتندو می‌توانست طیف وسیعی از ژانرها را در جوایز بازی‌های سال برنده شود اما یکی از مواردی که آنها نتوانستند به دست آورند، بازی‌های ویدیویی سبک RPG بود. پوکمون نتوانست در برابر رقبا پیروز شود! اما ما در مورد ورژن‌های «Scarlet» و «Violet» صحبت نمی‌کنیم بلکه در مورد نسخه «Arceus» حرف می‌زنیم.
این نسخه یک اسپین آف درجه یک از کمپانی گیم فریک (Game Freak) است که یک فضای سه بعدی در مورد اکتشاف، شکار و گرفتن پوکمون در زیستگاه‌های طبیعی را روایت می‌کند.

Triangle Strategy
یکی دیگر از جواهر پنهان نینتندو سوییچ، بازی تراینگل استراتژی است. این بازی یکی از آخرین تولیدات شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) بوده و به موتور HD-2D که پیکسل آرت زیبا و جلوه‌های بصری شگفت انگیز را گرد هم می‌آورد مجهز شده است. روایت داستانی سیاسی، مدیریت نیروها و نبردهای پیچیده، تراینگل استراتژی را به یک بازی هیجان انگیز تبدیل کرده است که شایسته احترام خواهد بود. داستان جدید 30 سال پس از جنگ سالتیرون است؛ جنگی بین سه قاره از جمله گلنبروک، آسفروست و هیزانت که بر سر منابع کمیاب نمک و آهن به جنگ با یکدیگر برخواسته است.

Live a Live
یکی دیگر از بازی‌های نقش آفرینی شرکت اسکوئر انیکس که یک بازی شگفت انگیز برای کنسول نینتندو سوییچ محسوب می‌شود، Live a Live نام دارد. این بازی که در ابتدا برای کنسول نینتندو (انحصاری ژاپن) منتشر شد، اولین کار تاکاشی توکیتا به عنوان کارگردان است. چیزی که این بازی را جالب کرده است، ساختار عجیب و غریبش است که هر فصل به داستان‌های به ظاهر نامرتبط در دوره‌ها و مکان‌های مختلف اختصاص یافته است. نه تنها موقعیت داستان بین ژاپن باستانی، غرب وحشی، آینده دور، مسابقاتی شبیه مبارزات خیابانی و خیلی چیزهای دیگر در نوسان است بلکه مکانیک و گیم ‌پلی لایو یه لایو به تناسب هر یک از آنها تغییر می‌کند.

Persona 5 Royal
پرسونا 5 رویال ویژگی‌هایی مانند داستان هنری بی‌نظیر، روال‌های موضوعی پیچیده، سیستم رزمی شگفت انگیز، خلاقیت و چالش‌های دشوار را به گیمرهای خود ارائه می‌دهد. پرسونا 5 یک بازی ویدئویی نقش آفرینی است که در سال 2016 توسط شرکت اتلوس (Atlus) ساخته شده است.
داستان بازی در توکیو امروزی اتفاق می‌افتد. یک دانش آموز دبیرستانی با نام مستعار جوکر پس از اتهام ناروا به مدرسه جدیدی منتقل می‌شود. جوکر و دانش آموزان در طول تحصیل به قدرتی خاص می‌رسند. آنها به گروهی از مراقبان مخفی تبدیل می‌شوند که به دزدان شبح قلب معروف هستند. آنها قلمروی ماوراء طبیعی که از خواسته‌های ناخودآگاه بشریت به وجود آمده است (متاورس) را کشف می‌کنند.

NieR: Automata - The End of YoRHa Edition
بازی دیگری که نمی‌توانید به راحتی از آن عبور کنید، Nier Automata است. این بازی ترکیب یک هک اند اسلش (بازی رزمی) و یک بازی نقش آفرینی است که شما را به ماجراجویی در جهان باز می‌برد. بازی دارای پیش زمینه فلسفی و پیچیده است که نشان از خلاقیت بالای سازندگانش دارد.
مهاجمان از یک جهان دیگر بدون هشدار حمله می‌کنند و تهدید جدیدی را به راه می‌اندازند. در مواجهه با این تهدید غیرقابل حل، بشریت مجبور به فرار از زمین و پناه بردن به ماه می‌شود. شما به عنوان 2B (شخصیت اصلی بازی) عضوی از یک تیم اندرویدی هستید و برای به دست آوردن مجدد کنترل سیاره وارد یک مبارزه شدید خواهید شد.

کلام آخر
نینتندو سوییچ احتمالاً منحصر به فردترین کنسولی خواهد بود که تاکنون دیده شده است. بدین توجه به اینکه دستگاه قابلیت استفاده به عنوان یک کنسول دستی، کنسول رومیزی با پایه داخلی یا با تلویزیون را دارد. همچنین در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود و می‌توان آن را به هر جایی حمل کرد و مشغول به بازی شد. اما مهمتر از همه اینها، یک سری از بهترین بازی های نینتندو سوییچ در سال 2022 وجود دارند که هر گیمری را سرشوق می‌آورند. بیشتر بازی هایی که در لیست معرفی کردیم، برنده جایزه‌های مختلف بوده‌اند، پس با خیال راحت از کنسول خود لذت ببرید.