در مورد آواتار 3، 4 و 5 چه می دانیم؟

در مورد آواتار 3، 4 و 5 چه می دانیم؟

آواتارهای بعدی چگونه هستند؟

بالاخره " The Way Of Water" رسید اما جیمز کامرون برنامه های خیلی بیشتری دارد. 

آواتار: "راه آب" 13 سال پس از نسخه قبلی آن بالاخره رسید اما با توجه به اینکه فیلم در آستانه موفقیت بزرگی قرار دارد و برنامه‌های آواتار 3، 4 و 5 که یک دهه پیش اعلام شده است، می توانیم پیش بینی کنیم آینده جهان پاندورا و جهان بزرگتر آواتار چیست.

کارگردان آواتار، جیمز کامرون (James Cameron) در کنفرانس خبری در رابطه با آواتار 2 شرکت کرده و گویا قرار است 3 گانه جدیدی از این فیلم ساخته شود. کامرون در مورد این فیلم ها و جزئیات اولیه آن پنهان کاری نکرده و ما را از آنچه در آینده برای آواتار در نظر گرفته شده است؛ باخبر کرده است.

یکی از مواردی که ممکن است طرفداران را متعجب کند، نحوه نوشتن این سری از فیلم ها توسط کامرون است. بعد از موفقیت نسخه اصلی فیلم، برنامه ریزی های زیادی برای ساخت مجموعه ای از این فیلم صورت گرفت و کامرون یک اتاق نویسندگی شبیه اتاق هایی که برای نوشتن یک فصل سریال تلویزیونی گردآوری می‌شود، ترتیب داده است.
ریک یافا (Rick Jaffa) و آماندا سیلور (Amanda Silver) از فیلم Dawn of the Planet of the Apes، جاش فریدمن (Josh Friedman) از فیلم War of the Worlds و شین سالرنو (Shane Salerno) از فیلم Hawaii Five-0 با کامرون در توسعه داستان فرانچایز آواتار همکاری می کنند و قرار است با تقسیم کار فیلمنامه فیلم ها را به عهده بگیرند. این رویکرد در چگونگی فیلمبرداری فیلم ها توسط کامرون نیز مشهود است. بخش زیادی از 3 فیلم بعدی با بازیگرانی از جمله سام ورینگتون (Sam Worthington)، استفان لانگ (Stephen Lange)، زوئی سالدانا (Zoe Saldaña) و بازیگر جدید کودک فیلمبرداری شده است.

با اینکه پشت صحنه های جذابی از فیلم ها منتشر شده است اما هنوز تصویر کاملی از آنچه قرار است در 3 فیلم بعدی رخ دهد نداریم. به هر حال در ادامه خلاصه ای از آواتار 3، 4 و 5 روایت می کنیم که از نظرات کامرون و گفت و گوی خبرنگاران با دست اندرکاران آواتار The Way of Water گردآوری شده است.
(توجه داشته باشید محتوای پیش رو ممکن است بخشی از داستان فیلم The Way of Water و فیلم های آینده آواتار را افشا کند.)

آواتار 3 چه زمانی اکران می شود؟

زمان رسمی برای اکران فیلم آواتار 3 تاریخ 20 دسامبر سال 2024 اعلام شده است. در واقع وقفه 2 ساله در انتشار آواتار برای فرصت نفس کشیدن این فرانچایز است همان طور که دیزنی اینکار را برای انتشار فیلم های جنگ ستارگان انجام می‌دهد. با وجود اینکه چنین تصمیماتی آینده سینمایی جنگ ستارگان را تحت تاثیر منفی قرار داد، اما دیزنی در صورتی که Rogue Squadron به موقع آماده نشود؛ مشکلی برای پیدا کردن یک جایگزین ندارد.

عنوان فیلم آواتار 3 چیست؟

عناوین فرضی دنباله آواتار به صورت مستند در سال 2018 توسط بی بی سی فاش شد و با آنکه کامرون آن ها را تایید نکرد؛ اما گفت این عناوین به همراه The Way of Water جزء موارد در حال بررسی هستند دیدیم که عنوان فیلم دوم، The Way of Water انتخاب شد. با توجه به این موضوع عنوان لو رفته برای آواتار 3 را می توان The Seed Bearer در نظر گرفت. البته به طور قطع نمی توان گفت اسم فیلم دقیقا همین است؛ اما با توجه به شناختی که از فیلم های کامرون و همکارانش وجود دارد می توان حدس زد او احتمالا ایده خوبی برای عنوان آن دارد.

فیلم آواتار 3 درباره چیست؟

تا کنون، تنها چیزی که کامرون به آن اشاره کرده است این است که آواتار 3 درباره خانواده سالی با تمرکز بر کودکان خواهد بود. شاید ساده‌ترین حدس این باشد که این فیلم داستان Jake علیه Quartich و skypeople را ادامه می‌دهد.
همکاران کامرون به خبرنگار Polygon گفته‌اند که انتظار صحنه‌های بیشتری در زیر آب داشته باشید. به گفته دبورا ال اسکات (Deborah L. Scott) طراحی لباس، تصاویر پشت صحنه کیت وینسلت در آواتار 3 در زیر آب با تکان دادن یک کلاه سفید بزرگ همراه بوده است. مدیر فیلمبرداری راسل کارپتنر (Russell Carpenter) خبر از کار در زیر آب داده است. بنابراین اگر فکر می‌کردید Avatar: The Way of Water در زیر آب است، تا Avatar 3 صبر کنید.
در ادامه جیمز کامرون به نشریه فرانسوی 20 Miutes گفت که فیلم سوم آواتار شامل آتش شیطانی Na’vi است. به گفته او، می‌خواهد ناوی‌ها را از زاویه‌ای دیگر نشان دهد، که احتمالاً به این معناست که برخی از آنها را آدم‌های بدی می کند.
متاسفانه هیچ کدام از این ها به این معنی نیست که ما می دانیم ناوی جدید چگونه در داستان قرار می گیرد یا دقیقا چه طرحی خواهد داشت.

آواتار 3 کی ساخته می شود؟

طبق گفته های کامرون، تهیه کننده جان لاندو (Carpenter) و کارپنتر (Carpenter)، آواتار 3 به طور کامل فیلمبرداری شده است. این فیلم بلافاصله بعد از قسمت دوم فیلمبرداری شده است.

آواتار 4 چه زمانی اکران می شود؟

با توجه به آخرین به روزرسانی دیزنی تاریخ اکران آواتار 4 برای 18 دسامبر سال 2026 در گرفته شده و از برنامه "هر دو سال یک آواتار" تبعیت می کند.

آیا آواتار 4 اسم خاصی دارد؟

عنوان لو رفته برای آواتار 4، The Tulkun Rider است که البته این عنوان قطعی نیست. این عنوان از سوار شدن Tulkun نشات گرفته و معلوم نیست به چه چیزی اشاره دارد و باید منتظر جزییات بیشتری در این زمینه باشیم.

آواتار 4 کی ساخته می شود؟

از ساخت آواتار 4 اطلاعات کمتری نسبت به آواتار 3 داریم؛ اما می دانیم که فیلم نامه آن نوشته شده است و به گفته کامرون بازیگران و عوامل فیلم بخشی از آن را فیلمبرداری کرده اند. لاندو به پلیگان گفته که ملاحظات لجستیکی برای ضبط برخی جزئیات وجود دارد. حدس می زنیم احتمالا لازم بوده از بازیگران جوانی که در The Way of Water ایفای نقش کردند، قبل از اینکه بزرگ شوند برای آواتار4 نیز فیلمبرداری می کردند. طبق گفته کامرون در صفحه 35 فیلمنامه آواتار 4 بچه ها پیر می شوند تا این مشکل حل شوند.
طبق گفته کامرون فیلمنامه آواتار 4 اولین فیلمی بود که واکنش استودیو را در پی داشته است.

آواتار 5 چه زمانی اکران می شود؟

بر اساس زمان بندی 2 ساله و تقویم کنونی دیزنی، آواتار 5 در تاریخ 22 دسامبر 2028 اکران خواهد شد. البته طبق گفته لاندو به پلیگان فیلم پنجم ممکن است دست خوش تغییر شود که به The Way of Water بستگی دارد.

آیا آواتار 5 اسم خاصی دارد؟

عنوان شایع شده برای آواتار 5، The Quest for Eywa است که البته تایید نشده است.

آواتار 5 در مورد چیست؟

عجیب است اما دانسته های ما در مورد آواتار 5 بیشتر از آواتار 4 است. با توجه به گفته های کامرون آواتار 5 در زمین ادامه پیدا می کند. کارگردان می گوید نیتیری (Neytiri) می بیند که همه انسان ها بد نیستند و بینندگان در می یابند که همه ناوی ها خوب نیستند و اشاره ای به فیلم آواتار alien-invasion دارد.

آواتار 5 کی ساخته می شود؟

بر اساس آنچه می دانیم، ممکن است آواتار 5 هنوز به طور کامل نوشته نشده باشد. بر اساس اظهارات مبهم کامرون، به نظر می رسد قسمت کمی از آن فیلمبرداری شده باشد.