اپل به جای iTunes برنامه های TV، Music و Devices را برای ویندوز عرضه کرد

اپل به جای iTunes برنامه های TV، Music و Devices را برای ویندوز عرضه کرد

جایگزین iTunes برای ویندوز معرفی شد

اپل به زودی «iTunes» را از آخرین پلتفرم خود یعنی ویندوز حذف خواهد کرد. مایکروسافت اعلام کرد که نسخه‌های پیش نمایش سه برنامه جدید اپل از جمله اپل موزیک (Apple Music)، اپل تی وی (Apple TV) و اپل دیوایس (Apple Devices) را به عنوان بخشی از پروژه پیش نمایش ویندوز 11 اضافه می‌کند.

اپل موزیک به کتابخانه موسیقی محلی کاربران ویندوز و همچنین دسترسی آنها به سرویس پولی این برنامه دسترسی خواهد داشت. اپل تی وی اشتراک «Apple TV+» را با محتوای اصلی و همچنین «Paramount+»، «AMC+»، «Showtime»، «Starz» و سایرین موارد ترکیب می‌کند. شما همچنین فیلم‌های خریداری شده توسط آی‌تونز خود را در اپل تی وی پیدا خواهید کرد و جتی می‌توانید نسخه‌های جدید را اجاره کنید.

اپل دیوایس همگام‌ سازی با دستگاه‌های اپل (آیفون، آی‌پد و آی‌پاد) جهت پشتیبان ‌گیری، بازیابی و به ‌روزرسانی‌های نرم افزاری را بر عهده خواهد گرفت. همگام سازی اپل دیوایس با اتصال آیفون به «Finder macOS» امکان پذیر است.
حذف اپل موزیک، اپل تی وی و اپل دیوایس باعث می‌شود که پادکست‌ها و کتاب‌ها تنها اپ‌های قابلیت استفاده در آی‌تونز باشند. مشخص نیست که آیا اپل بعداً این اپ‌های حذف شده را به برنامه‌های جدید خود اضافه خواهد کرد یا فقط اپلیکیشن دیگری را فقط برای آنها در نظر می‌گیرد.
مایکروسافت هشدار می‌دهد که نصب هر یک از این برنامه‌های جدید، عملکرد آی‌تونز را در ویندوز متوقف می‌کند. بنابراین اگر کتابخانه بزرگی دارید، به این موضوع توجه داشته باشید. همچنین حذف برنامه‌های جدید به شما این امکان را می‌دهد که یک بار دیگر آی‌تونز را نصب کنید.