نکات نگهداری از حیوانات در خانه

نکات نگهداری از حیوانات در خانه

برای نگهداری حیوانات در خانه به چه چیزهایی توجه کنیم

قبول کردن یک حیوان خانگی به فرزندخواندگی، هم بسیار هیجان انگیز است و هم کاری استرس‌‌زا! ما سگ و گربه خود را به مانند فرزند انسانیمان دوست خواهیم داشت و در هر موقعیت نگران مسائل سلامتی و تغذیه‌ای حیوان خود هستیم. مراقبت و نگهداری از حیوانات در خانه اغلب با سوالات زیادی همراه است.
همه ما در مورد نحوه تغذیه، نظافت، محل زندگی، بهداشت و هزاران موضوع دیگر سوال داریم زیرا به کیفیت زندگی حیوان خانگی خود اهمیت می‌دهیم. پس اگر اولین بار است که صاحب یک گربه بامزه می‌شوید یا یک سگ وفادار را برای همیشه به خانه خود دعوت کردید، ما در این بررسی به نکات نگهداری از حیوانات در خانه اشاره می‌کنیم.

نکات نگهداری از سگ‌ها در خانه
مراقبت از حیوانات در منزل مسئولیت بزرگی است. اگر سلامتی و شادی سگ و گربه خود را در اولویت قرار دهید، این حیوانات می‌توانند عشق را به محیط زندگی شما بیاورند. مطمئناً حیوانات خانگی هرگونه محبت شما را درک می‌کنند و آن را با بهترین نحو ممکن پاسخ می‌دهند. به ویژه در مورد سگ‌ها باید گفت که این حیوانات بسیار وفادار هستند و اگر کوچکترین محبتی از صاحب خود ببینند، زندگی خود را برای صاحبشان فدا می‌کنند. در ادامه به نکات نگهداری از سگ‌ها در منزل اشاره می‌کنیم:

تغذیه سگ
برای توله سگ‌ها و سگ‌های بالغ و مسن، تهیه غذای باکفیت به یک اندازه مهم است. یک غذای با کیفیت به معنای داشتن تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن سگ‌ها است. بهترین غذای سگ دارای محتوای گوشت بالایی است. پروتئین با منشاء حیوانی ارزش بیولوژیکی بالاتری نسبت به پروتئین منبع گیاهی دارد. با این حال، سگ‌ها هنوز به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارند، بنابراین ترکیبی از پروتئین‌های حیوانی و گیاهی توصیه می‌شود. فقط یادتان باشد که گوشت را از رژیم غذایی سگ خود حذف نکنید.
با توجه به انجمن آمریکایی پیشگیری از ظلم به حیوانات (ASPCA)، توله سگ‌ها معمولاً به سه تا چهار وعده غذایی در روز نیاز دارند، اما زمانی که سگ شما به سن یک سالگی رسید، معمولاً یک یا دو وعده غذایی در روز و آب تازه کفایت می‌کند. نوع غذا (خشک با مرطوب) و مقدار سرو غذا به سن، اندازه و میزان فعالیت حیوان خانگی شما بستگی دارد. همچنین به میزان آب حیوان خود توجه کنید. همیشه یک کاسه آب تمیز در اختیار این حیوانات قرار دهید. برای ارائه آب تمیز به حیوان می‌توانید از ظرف آب هوشمند حیوانات خانگی استفاده کنید.

محیط زندگی سگ
حفظ یک محیط امن برای زندگی سگ‌ها مهم است. برای مواقعی که نمی‌توانید از سگ خود در بیرون از منزل مراقبت کنید، آموزش لانه را در نظر بگیرید. هنگام مراقبت از حیواناتی که در خارج از منزل می‌مانند، به نوعی سیستم کنترل دما برای اطمینان از راحتی آنها نیاز دارید. برچسب‌ها، یقه‌ها و ریزتراشه‌های را به حیوان خود متصل کنید. ریزتراشه یا نوعی شناسایی قلاده برای سگ‌های داخل خانه و خارج از خانه ضروری است.
سگ‌ها برای سوزاندن کالری، تحریک ذهن و سالم ماندن به ورزش نیاز دارند. نیازهای ورزشی هر سگ براساس نژاد، جنسیت، سن و سطح سلامتی متفاوت هستند، اما بهتر است همیشه فضا را برای بازی و ورزش حیوان خانگی باز نگه دارید.
نظافت همچنین منظم می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند و هرگونه مشکل کنه یا کک را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگتر شناسایی کند. مسواک کردن، گرفتن ناخن‌ها، برس زدن موها و تمیز کردن بستر سگ به بهبود بهداشت و سلامت حیوان کمک خواهد کرد. با خرید ماشین اصلاح موی حیوانات می‌توانید روند کوتاه کردن موهای خود را با سرعت و کیفیت بیشتری انجام دهید.

مسائل پزشکی سگ
توله ‌سگ‌ها باید در سه هفتگی برای اولین بار به دامپزشک مراجعه کنند تا معاینه فیزیکی و آزمایش برای تعیین وجود کرم و دیگر بیماری‌ها انجام شود. در این زمان نیز بحث واکسیناسیون و تعیین زمان عقیم‌ سازی یا اخته کردن مطرح می‌شود. همچنین برنامه ریزی کنید که سگ خود را برای معاینات سالانه به نزد دامپزشک ببرید. اما قبل از هر کاری باید مراقبت علائم بیماری باشید و به سرعت واکنش مثبت را نشان دهید. کاهش وزن، تغییر در رفتار و کمبود انرژی همه نشانه‌هایی از وجود یک مشکل پزشکی هستند.

نکات نگهداری از گربه‌ها در خانه
گربه‌ها حیواناتی مستقل هستند و معمولاً امور مربوط به نظافت و بهداشت خود را انجام می‌دهد، اما این بدان معنا نیست که نیاز به مراقبت ندارند. گربه‌های خیابانی به دلیل عدم نگهداری‌های لازم، کمتر از 5 سال عمر می‌کنند. نگهداری گربه در خانه مستلزم ارائه یک رژیم غذایی مناسب، نظافت اصولی و ایجاد یک محیط مناسب برای زندگی است. گربه‌های خانگی با مراقبت خوب می‌توانند تا 12 سال یا بیشتر عمر کنند. در ادامه به نکات نگهداری از گربه‌ها در منزل اشاره می‌کنیم:

تغذیه گربه
سرمایه گذاری روی غذای باکیفیت گربه مهم است. میزان غذایی که به گربه خود می‌دهید به سن گربه و سطح فعالیت فعلی حیوان بستگی دارد. گربه سانان گوشتخواران اجباری هستند و باید در برنامه غذایی این حیوانات، منابع پروتئین حیوانی تجویز شود. برخی از گربه‌ها مستعد پرخوری هستند و باید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشد تا اضافه وزن پیدا نکنند. طبق انجمن آمریکایی پیشگیری از ظلم به حیوانات، مهم است که غذای گربه شامل تورین باشد. تورین یک آمینو اسید ضروری برای سلامت قلب و چشم حیوان است.
گربه‌ها به غذای مرطوب به دلیل بافت نرم، رطوبت بیشتر و خوش طعم بودن علاقه دارند. اما غذای خشک نیز باید در برنامه غذایی گربه ها قرار گیرند زیرا ارزان هستند و تاریخ انقضاء نها بیشتر است. توصیه می‌کنیم از محصولاتی مانند غذا دهنده اتوماتیک حیوانات خانگی استفاده کنید تا روند تغذیه‌ای گربه خود را بهبود دهید. همچنین مطمئن شوید که حیوان به آب تازه و تمیز دسترسی دارد.

محیط زندگی گربه
اگرچه برخی از صاحبان حیوانات خانگی به گربه‌های خود اجازه می‌دهند در محله پرسه بزنند، توصیه می‌شود گربه خود را در خانه نگه دارید. اگر گربه‌ها به بیرون نروند از نظر جسمی یا رفتاری آسیب نمی‌بینند. یک محیط امن و آرام را در خانه برای حیوان خود فراهم کنید. تعدادی وسایلی که برای مراقبت حیوان خانگی خود نیز دارید، شامل جعبه بستر، اسباب بازی‌ها، ناخن گیر و یک پست خراش هستند.
شما باید به طور مرتب گربه خود را نظافت کنید. بسیاری از گربه‌ها از مسواک زدن لذت می‌برند. برس زدن خز حیوان و نظافت منظم می‌تواند به کاهش گلوله‌های مویی کمک کند. گلوله‌های مویی ناشی از نظافت شخصی حیوان است؛ زمانی که گربه زبانش را روی بدنش می کشد تا خود را تمیز کند. شما با برس زدن و از بین بردن موهای اضافی و شل به حیوان کمک می‌کنید تا موی اضافی را وارد معده خود نکنند همچنین کوتاه کردن ناخن دست و پای گربه با استفاده از یک دستگاه پیشرفته مانند سوهان شارژی ناخن حیوانات می‌تواند به شما راحتی بیشتری بدهد.

مسائل پزشکی گربه
دستورالعمل‌های پزشکی مربوط به گربه‌ها مانند سگ‌ها است. حتماً گربه خود را به دامپزشک ببری تاد معاینه فیزیکی انجام دهد. گربه‌ها می‌توانند در حدود هشت هفتگی عقیم شوند و سالی یک‌ بار تحت معاینات منظم قرار گیرند. برنامه واکسیناسیون و کرم ‌زدایی حیوان خانگی خود را پیگیری کنید و مطمئن شوید که گربه شما واکس‌های خود را به موقع می‌زند. واکسن‌ها از گربه شما در برابر بیماری‌های بسیار مسری و کشنده محافظت می‌کنند و کیفیت کلی زندگی حیوان را بهبود می‌بخشند. هرگونه علائم مانند مات شدن خز حیوان، بی‌اشتهایی، عدم فعالیت و خستگی گربه خود را به سرعت تشخیص دهید تا بتوانید به موقع به دامپزشک مراجعه کنید.

کلام آخر
از زندگی با حیوان خانگی خود لذت ببرید! زمانی را در طول روز با سگ یا گربه خود سپری کنید. با یک چشم روی هم گذاشتن متوجه می‌شوید که حیوان خانگی شما پیر شده است اما وقتی به گذشته بر می‌گردید، مرور خاطرات برایتان لذت بخش خواهد بود. شما با مراقبت از حیوانات در خانه، به ایجاد یک پیوند قوی کمک کرده‌اید و توانستید رابطه انسان و حیوان را توسعه دهید. با نگهداری مناسب می‌توانید یک فضای شاد در محیط زندگی خود ایجاد کنید و به حیوان کمک خواهید کرد تا زندگی با کیفیتی داشته باشد. پس بهتر است اقدامات لازم را انجام دهید و با خرید لوازم حیوانات خانگی، یک سبک زندگی ایده آل را پیاده سازی کنید.