7 راهکار عالی برای حل مشکل باز نشدن صفحه در مایکروسافت استور

7 راهکار عالی برای حل مشکل باز نشدن صفحه در مایکروسافت استور

رفع مشکل باز نشدن صفحه استور مایکروسافت

مایکروسافت استور یک فروشگاه رسمی ‌برای دانلود اپلیکشن‌ها‌ و بازی‌های ویندوز است. اما گاهی اوقات زمانی که می‌خواهید اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از آنجا دانلود کنید، ممکن است با ارور Page could not be loaded مواجه شوید و در نهایت نتوانید بازی یا اپلیکیشن مورد علاقه خود را دانلود کنید.
ارور باز نشدن صفحه مایکروسافت معمولا همراه با کدهای اروری مانند 0x80131500, 0x80131505, 0x00000194 یا کدهای دیگر رخ می‌دهد.
اگر شما هم با همین مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید و هیچ راهکاری برای حل آن به ذهنتان نمی‌رسد، حتما تا انتهای متن همراه ما باشید.
در این اموزش رفع ارور مایکروسافت استور، به 7 مورد از کاربردی‌ترین راهکارهایی اشاره می‌کنیم که می‌توانید برای حل این خطا به کار ببرید.

1- اگر پروکسی فعال دارید، آن را خاموش کنید
از آنجایی که خطای باز نشدن صفحه در مایکروسافت استور زمانی رخ می‌دهد که مایکروسافت نتواند به سرورهای خود متصل شود، ابتدا از کیفیت و سرعت اینترنت خود مطمئن شوید. برای انجام این کار، یک وبسایت دیگر را در مرورگر خود باز کنید و ببینید سریع بارگزاری می‌شود یا خیر.
علاوه بر این، اگر یک پروکسی فعال دارید که در اتصال اینترنت شما تداخل ایجاد می‌کند، به کمک مراحل زیر آن را خاموش کنید:
مرحله اول: کلیدهای Windows و I را بفشارید تا تنظیمات ویندوز باز شود. سپس روی گزینه Network & internet در ستون سمت چپ کلیک کنید و Proxy را از صفحه سمت راست انتخاب کنید.
مرحله دوم: هر پروکسی روشنی را که می‌بینید خاموش کنید.

2- از عیب یابی مایکروسافت استور استفاد کنید
ویندوز 10 و 11 یک عیب یاب مختص به مایکروسافت استور دارند که اختلالات رایج این فروشگاه را حل می‌کند. گرچه استفاده از این عیب یابی حل تمام مشکلات مایکروسافت استور را تضمین نمی‌کند، ارزش امتحان کردن را دارد.
مرحله اول: روی آیکون جستجو در تسک بار کلید کنید، troubleshoot settings را بنویسید و Enter را بفشارید تا باز شود و به تنظیمات برود.
مرحله دوم: گزینه Other troubleshooters را انتخاب کنید.
مرحله سوم: روی دکمه Run کنار Windows Store Apps کلیک کنید.

3- در تنظیمات اینترنت، از TLS 1.2 و TLS 1.3 استفاده کنید
TLS یک پروتکل رمزنگاری است که هنگام برقراری اتصالات اینترنتی، از داده‌های موجود محافظت می‌کند. از طرفی، بسیاری از کاربران در فروم‌های مایکروسافت اعلام کرده‌اند که خطای باز نشدن صفحه در مایکروسافت استور با فعال کردن پروتکل‌های رمزنگاری TLS 1.2 و TLS 1.3 رفع شده است. برای انجام این کار، از مراحل زیر استفاده کنید:
مرحله اول: کلیدهای Windows و S را بفشارید تا منوی جستجو باز شود، سپس عبارت internet options را در کار جستجو کنید و Enter را بزنید.
مرحله دوم: وقتی گزینه‌های Internet Properties ظاهر شد، روی تب Advanced کلیک کنید و تیک گزینه‌های استفاده از SSL 3.0 و TLS 1.0 و Use TLS 1.1 را بردارید.
مرحله سوم: مطئمن شوید تیک گزینه‌های استفاده از Use TLS 1.2 و Use TLS 1.3 را زده‌اید. سپس روی گزینه Apply و سپس OK بزنید تا فرآیند تکمیل شود.

4- از حساب کاربری خود خارج و مجددا و وارد شوید
یکی دیگر از راهکارهای رفع خطای مایکروسافت استور این است که از حساب کاربری خود خارج و سپس وارد شوید. با انجام این کار، هر گونه مشکل مربوط به احراز هویت حسابتان که ممکن است باعث ایجاد خطای باز نشدن صفحه در مایکروسافت استور بوده باشد حل خواهد شد.
در مایکروسافت استور، روی عکس پروفایلتان در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و روی Sign out کلیک کنید. بعد از انجام این کار، اپلیکیشن را ری استارت کنید و مجددا وارد حسابتان شوید.

5- تاریخ و زمان سیستم را تصحیح کنید
اگر تاریخ و زمان کامپیوترتان را اشتباه تنظیم کرده باشید، ممکن است اپلیکیشن‌های ویندوز، از جمله مایکروسافت در اتصال به سرورها ‌دچار مشکل شوند.
به جای این که تاریخ و زمان را به صورت دستی تصحیح کنید، بهتر است ویندوز را طوری تنطیم کنید که از تاریخ و زمان موجود در شبکه استفاده کند.
مرحله اول: روی آیکون شروع کلیک راست کنید و تنظیمات را از لیست انتخاب کنید.
مرحله دوم: روی گزینه Time & language در ستون سمت چپ کلیک کرده و Date & time را از صفحه سمت راست انتخاب کنید.
مرحله سوم: گزینه‌های Set time automatically و Set time zone automatically را فعال کنید.

6- اپلیکیشن مایکروسافت را تعمیر یا راه اندازی مجدد کنید
تعمیر اپلیکیشن مایکروسافت یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌تواند خطای مایکروسافت استور را رفع کند. در حالی که ویندوز امکان تعمیر اپ‌ها ‌را به روش‌های متفاوتی در اختیارتان قرار داده است، آسان‌ترین راه از طریق تنظیمات است.
مرحله اول: کلیدهای Windows و I را بفشارید تا تنظیمات باز شود. گزینه Apps را از ستون کناری انتخاب کنید و سپس روی Installed apps از صفحه سمت راست کلیک کنید.
مرحله دوم: به سمت پایین اسکرول کنید تا Microsoft Store را در لیست ببینید. سپس روی منو با آیکون سه نقطه ای کنار گزینه Advanced options کلیک کنید.
مرحله سوم: روی دکمه Repair کلیک کنید.
پس از تکمیل این فرآیند، باید یک علامت تیک مانند کنار دکمه Repair ببینید. اگر با وجود تعمیر باز هم خطای باز نشدن صفحه در مایکروسافت استور رفع نشد، می‌توانید آن را از طریق همان منوی مشابه راه اندازی مجدد کنید.

7- مایکروسافت استور را با پاورشل مجددا رجیستر کنید
در نهایت اگر هیچ کدام از این راهکارها ‌برای رفع خطای باز نشدن صفحه در مایکروسافت استور کارساز نبود، می‌توانید از ویندوز پاورشل برای رجیستر مجدد مایکروسافت روی سیستم خود استفاده کنید. نگران نباشید، آنقدر که به نظر می‌رسد کار سختی نیست. برای انجام این کار، کافی است مراحل زیر را طی کنید.
مرحله اول: روی آیکون جستجو در تسک بار کلیک کنید، عبارت Windows PowerShell را تایپ کنید و سپس Run as administrator را انتخاب کنید.
مرحله دوم: وقتی User Account Control نمایان شد، گزینه Yes را انتخاب کنید.
مرحله سوم: در پنجره PowerShell، عبارت زیر را تایپ کنید:

Get-AppxPackage -AllUsers *WindowsStore* | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}


اکنون کامپیوتر خود را ری استارت کنید و پس از گذشت چند دقیقه برای لود شدن مجدد مایکروسافت استور، به احتمال زیاد مشکل باز نشدن صفحه در مایکروسافت حل خواهد شد.

سخن نهایی
مایکروسافت استور مانند هر برنامه دیگری ممکن است دچار اختلالات و مشکلاتی شود و لود نشدن نیز یکی رایح ترین مشکلات این برنامه است.
خطاهایی مانند باز نشدن صفحه در مایکروسافت استور می‌توانند وقتتان را بگیرند و تجربه‌تان را از دانلود آسان و سریع اپلیکیشن به کلی خراب کنند.
اما جای نگرانی نیست، زیرا با استفاده یکی از راهکارهای ذکر شده در این مقاله، دیگر با مشکل باز نشدن مایکروسافت استور مواجه نخواهید شد.