چگونه ایرپادها و کیس آن را به درستی تمیز کنیم

چگونه ایرپادها و کیس آن را به درستی تمیز کنیم

چگونه ایرپاد را تمیز کنیم

ایرپاد اپل به دو چیز بین کاربران معروف است: مورد اول سازگاری آن با سیستم عامل اپل و مورد دوم کثیف شدن و کهنه به نظر رسیدن در مدت زمان بسیار کوتاهی است که به دلیل ظاهر تمام سفید آن رخ می‌دهد.
اگر شما هم از ایرپاد اپل استفاده می‌کنید؛ دقیقا می‌توانید بفهمید راجع به چه چیزی صحبت می‌کنیم. تنها کافی است ایرپادهای خود را با یک جفت ایرپاد جدید مقایسه کنید و ببینید رنگ ایرپادهای قدیمی‌ و جدید چقدر متفاوت است.

با انجام این کار، احتمالا به فکر آخرین باری می‌افتید که ایرپادهای خود را تمیز کردید. اگر به این نتیجه رسیدید که تاکنون هیچ وقت این کار را انجام نداده‌اید، بهتر است دست به کار شوید.
ایرپادها به مرور زمان آلودگی و جرم گوشتان را به خود جذب می‌کنند و همین موضوع باعث کاهش کیفیت صدای آنها یا ایجاد صدای خش خش در طولانی مدت می‌شود.
از طرف دیگر، اگر کیس ایرپاد خود را ته کیف یا جیب خود می‌اندازید ممکن است با مواد مختلفی کثیف شود یا خراش بردارد.
اگر شما هم از افرادی هستید که تمام یا بعضی از این موارد را تجربه کرده‌اید و دنبال راهکاری برای حل آنها هستید، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه ایرپاد را تمیز کنیم
بهتر است قبل از این که به تمیز کردن کیس ایرپاد بپردازیم، ببینیم چگونه می‌توان خود ایرپادها را تمیز کرد. ایرپادها از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که ممکن است نیاز به تمیز کاری داشته باشند. در ادامه به نحوه تمیزکاری هر یک از این بخش‌ها اشاره کرده‌ایم.

تمیز کردن مش اسپیکر ایرپاد
مهمترین بخش ایرپاد، قسمت مش اسپیکر آن است؛ چرا که صدا از همین بخش خارج می‌شود و بنابراین تمیز بودن و سالم بودن آن خیلی مهم است.
در ادامه توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توانید هرگونه آلودگی و جرم جمع شده در قسمت اسپیکر ایرپاد را تمیز کنید.

این مراحل را برای یک ایرپاد انجام دهید و سپس برای ایرپاد بعدی هم آنها را تکرار کنید.
اگر گوش پاک کن پنبه‌ای، مسواک کوچک یا جسم تیز ندارید، می‌توانید از کیت تمیز کردن ایرپاد اپل استفاده کنید که قیمت مناسبی دارد. این کیت شامل تمام چیزهایی است که برای تمیز کردن ایرپاد نیاز دارید.
نکته مهم: هر ایرپاد شامل قسمت‌های زیادی است که در ساخت آنها مش به کار رفته است؛ مانند میکروفون آن. هنگام تمیز کردن مش اصلی ایرپاد که در بخش اسپیکر قرار دارد، حتما تمام قسمت‌های دیگری را که در آنها مش وجود دارد تمیز کنید.

تمیز کردن قسمت سیلیکونی ایرپاد
نسخه ایرپاد پرو یک قسمت سیلیکونی دارد که تمام قسمت داخلی گوشتان را می‌پوشاند. بنابراین صرف نظر از مش قسمت اسپیکر ایرپاد، این قسمت‌های ژله‌ای نیز می‌توانند به مرور زمان جرم گوش را به خود جذب کنند. در ادامه نحوه تمیزکاری قسمت سیلیکونی ایرپاد را توضیح می‌دهیم.

تمیز کردن سطح خارجی ایرپاد
حالا که مش اسپیکر و قسمت‌های سیلیکونی را تمیز کردید، نوبت به تمیز کردن سطح خارجی ایرپادها می‌رسد که در ادامه نحوه انجام این کار را توضیح داده ایم.


توجه: برای تمیز کردن هیچ قسمتی از ایرپاد، از آب استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است آب قطعات الکترونیکی آن را خراب کند. اگر برای تمیز کردن آن الکل ندارید، استفاده از یک پارچه خشک و بدون پرز نیز کافی است.
با انجام تمام راهکارهای گفته شده برای تمیز کردن ایرپاد، اکنون باید ظاهر بهتر و تمیز تری پیدا کرده باشند. حالا نوبت به تمیز کردن کیس ایرپاد می‌رسد، زیرا حتی اگر ایرپادهایتان تمیز باشند، با قرار دادن آنها در یک کیس کثیف جلوه زیادی ندارند.

نحوه تمیز کردن کیس ایرپاد
تمیز کردن کیس ایرپاد می‌توانند سخت‌تر از تمیز کردن خود ایرپادها باشد؛ زیرا کیس ایرپاد حفره‌هایی دارد که باید با ملاحظه آنها را تمیز کرد. در ادامه اشاره می‌کنیم که چگونه می‌توانید این حفره‌ها را تمیز کنید.

تمیز کردن حفره‌های داخل کیس ایرپاد
درون کیس ایرپاد حفره‌هایی وجود دارد که به مرور زمان ممکن است جرم و آلودگی را به خود جذب کنند. در ادامه ذکر می‌کنیم که چگونه می‌توانید این حفره‌ها را تمیز کنید.

تمیز کردن سطح خارجی کیس ایرپاد
زمانی که حفره‌های کیس را تمیز کردید، فقط تمیز کردن سطح خارجی آن باقی می‌ماند که کار بسیار آسانی است.

نکات مهم برای تمیز نگه داشتن ایرپاد
حالا که ایرپادها و کیس آن را تمیز کردید، وقت آن رسیده است که مطمئن شوید دوباره کثیف نمی‌شوند. حفظ و نگهداری ایرپاد به نحوی که از تمیز ماندن و آسیب ندیدن آنها اطمینان داشته باشید، بسیار مهم است.
در ادامه تعدادی از مهمترین نکات را برای تمیز نگه داشتن ایرپاد ذکر خواهیم کرد.

از کیف محافظ استفاده کنید
اگر برای گوشی همراه خود از قاب محافظ استفاده می‌کنید، چرا همین کار را برای کیس ایرپاد انجام ندهید؟ کیف‌های محافظ زیادی وجود دارند که می‌توانید برای محافظت از ایرپاد خود در مقابل آلودگی، ضربه و آسیب تهیه کنید. این کیف‌ها همچنین یک ظاهر جدید و زیبا به ایرپادتان هدیه می‌دهند.
بسته به اینکه از کدام مدل ایرپاد استفاده می‌کنید، می‌توانید از بهترین کیف‌های محافظ ایرپاد موجود در بازار استفاده کنید.

کیس ایرپاد را در یک جای مطمئن قرار دهید
اتفاقات کوچک زیادی وجود دارند که ممکن است شما آنها را نادیده بگیرید، اما برای ایرپادتان آسیب‌های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشند.
از قرار دادن کیس ایرپاد در جیب خود به همراه کلیدها و اشیا تیز دیگر خودداری کنید. اگر کیس ایرپاد را در کوله پشتی خود قرار می‌دهید، حتما محل جداگانه‌ای از وسایل دیگر برای آن در نظر بگیرید.