از لوازم جانبی گوشی سری آیفون 13 اپل غافل نشوید

از لوازم جانبی گوشی سری آیفون 13 اپل غافل نشوید

انواع لوازم جانبی آیفون 13 که باید داشته باشید

ایفون 13 با سیستم عامل جدید iOS 15 در سال 2021 عرضه عمومی شد. به همراه گوشی‌های سری آیفون 13 که شامل نسخه مینی، پرو و پرو مکس می‌شوند، لوازم جانبی متنوعی نیز از سوی کمپانی‌های دیگر وارد بازار شده است که در کل انتخاب زیادی به مخاطبان برای خرید لوازم جانبی آیفون 13 می‌دهد.

اپل هر سال گوشی‌های پرچمدار خود را با اکسسوری کمتری روانه بازار می‌کند. سال 2021 هم از این قاعده مستثنی نبود و آیفون های 13 بدون آداپتور شارژ، هندزفری و آداپتور لایتنینگ به AUX عرضه شدند. به همین دلیل حالا اولین کاری که باید بکنید این است که بهترین لوازم جانبی آیفون 13 را یا از خود برند اپل و یا شرکت های واسطه تهیه کنید.


محافظ صفحه نمایش (گلس) آیفون 13


اولین چیزی که بعد از خرید آیفون 13 باید به فکر تهیه آن باشید محافظ صفحه نمایش یا گلس است. نمایشگر سوپر رتینای سری‌های آیفون 13 با محافظ گوریلا گلس پوشانده شده اما به هر حال بهتر است که به هیچ وجه ریسک نکنید. ممکن است در اثر برخورد شدید نمایشگر با اجسام تیز، اتفاقات ناگواری برای مانیتور گوشی رخ دهد. گلس های آیفون 13 در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که سه مدل از همه متداول‌ترند:

گلس شفاف 9D:این گلس از جنس شیشه شفاف بوده و تمام لبه‌های نمایشگر را به طور کامل می‌پوشاند. گلس‌های 9D دارای حاشیه مشکی هستند و به نسبت سایر گلس ها قیمت ارزان‌تری دارند. 

گلس مات:همان‌طور که از نام این گلس مشخص است، از جنس شیشه‌ی مات است و جلوی انعکاس نور محیط در نمایشگر را می‌گیرد. این گلس مخصوص آن دسته از کاربرانی‌ست که بیشتر در فضای باز از آیفون 13 استفاده می‌کنند و با رفلکس صفحه مشکل دارند.

گلس پرایوسی (حریم شخصی): گلس های پرایوسی که با نام گلس امنیتی یا حریم شخصی هم شناخته می‌شوند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط از زاویه‌ی روبه‌رو اجازه دیدن محتوای صفحه نمایش را به شما می‌دهند. بنابراین افراد دیگر نمی‌توانند به گوشی‌تان سرک بکشند.

بیشتر بدانید: آشنایی با همه انواع گلس گوشی


محافظ لنز دوربین آیفون 13


تا از حال و هوای خرید لوازم جانبی آیفون 13 به خصوص گلس خارج نشده‌اید باید این نکته بسیار مهم را یادآوری کنیم که حتما برای گوشی خود محافظ لنز دوربین تهیه کنید. همانطور که می‌دانید اپل از ایفون 11 به بعد دیگر بیخیال لنزهای سه گانه‌اش نشده است. ایفون 13 پرو و پرو مکس هم به دلیل داشتن لنزهای زیاد، در معرض آسیب و خش هستند. به همین دلیل شما می‌توانید انواع مختلف محافظ لنز دوربین ایفون 13 را از مسترکالا تهیه کنید. این محافظ‌ها در انواع زیر در بازار موجودند:

- محافظ لنز فلزی

- محافظ لنز شیشه ای

 

کاور، کیف و گارد ضد ضربه


بعد از اینکه خیال شما از بابت نمایشگر آیفون 13 راحت شد حالا باید به سراغ بدنه‌ی آن بروید. پس حتما هرچه سریع‌تر برای گوشی خود یک کاور مقاوم تهیه کنید. در این دسته هم مدل‌های مختلفی را می‌توان به شما پیشنهاد کرد:

کیف‌های چرمی نیلکین: یکی از معروف‌ترین برندهای تولید کننده کیف موبایل، کمپانی نیلکین است. کیف چرمی آیفون 13 نیلکین هم از بدنه‌ (پشت) و هم از نمایشگر (جلو) گوشی محافظت می‌کنند. کیف‌های چرمی علاوه بر مقاومت بالا، جذابیت ظاهری فوق‌العاده‌ای به گوشی می‌دهند.

گاردهای ضد ضربه: اگر سری به بازار لوازم جانبی دیجیتال زده باشید حتما با گاردهای ضد ضربه مواجه شده‌اید. این گاردها از پلاستیک سخت و مقاوم ساخته شده‌اند و حتی درپوشی برای محافظت از لنز گوشی هم دارند. گاردهای ضد ضربه مدل بتمن از محبوب‌ترین‌ها در بازار ایران هستند. 

کاور سیلیکونی: اگر دوست دارید در اثر تماس با گوشی، نرمی و لطافت را احساس کنید، باید کاور سیلیکونی بخرید. این کاورها از پلاستیک نرم ساخته شده‌اند و بسیار منعطف و در عین حال مقاوم هستند.

قاب پشت شیشه‌ای: برای آن دسته از کاربرانی که دوست دارند رنگ و بدنه‌ی زیبای آیفون آنها کاملا دیده شود، بهترین انتخاب، قاب‌های پشت شیشه‌ای است. این قاب‌های شیشه‌ای از بدنه‌، دکمه‌ها و لبه‌های آیفون 13 به خوبی محافظت می‌کنند.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع گلس های نیلکین

 

شارژر وایرلس اورجینال آیفون


متاسفانه اپل از قرار دادن شارژر وایرلس در جعبه‌ی این محصول خودداری کرده و به همین دلیل باید در همان لحظه‌ی اول به فکر تهیه یک شارژر باشید. چه چیزی بهتر از شارژر وایرلس اورجینال آیفون که خود اپل در سال 2020 از آن رونمایی کرد. اپل مگ سیف، شارژر وایرلس این کمپانی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را خریداری کنید.

 

ایرپاد اپل


بله حالا نوبت به ایرپاد اپل می‌رسد. بهترین کار خرید ایرپاد اورجینال اپل است تا تمام امکاناتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد. اما این را فراموش نکنید که کمپانی‌های دیگر هم دست روی دست نگذاشته‌اند. شرکت‌های متعدد و معروفی در دنیا اقدام به تولید ایرپاد کرده‌اند و هندزفری بلوتوث دو گوشی این شرکت‌ها طرفداران زیادی دارد. شرکت‌هایی نظیر لنوو، بیسوس و یسیدو هندزفری‌های مشابه ایرپاد طراحی کرده‌اند که قیمت مناسب‌تری نسبت به ایرپاد دارند.

در این بخش خوب است به دو مورد از لوازم جانبی ایرپاد اپل هم اشاره‌ای کنیم:

- بند نگهدارنده اپل ایرپاد: برای جلوگیری از گم شدن ایرپاد، حتما بند نگهدارنده ایرپاد را تهیه کنید. این بندهای ساده و ارزان هندزفری را دور گردن شما نگه می‌دارند تا خیال‌تان از بابت افتادن و گم شدن آن‌ها راحت باشد.

- کیف و کاور داک شارژ ایرپاد: کیف سیلیکونی ایرپاد 

 

آداپتور شارژر اورجینال آیفون

حتما می‌دانید که گوشی‌های سری آیفون 13 به همراه کابل لایتنینگ به USB-C عرضه شده‌اند و این یعنی باید آداپتور شارژر مخصوص آیفون 13 را خودتان تهیه کنید. به هیچ وجه آداپتورهای تقلبی را نخرید چون هم به گوشی شما آسیب می‌زند و هم قابلیت شارژ سریع را به خوبی پشتیبانی نمی‌کند. بهترین انتخاب، خرید آداپتور شارژر اورجینال آیفون است.

 

کابل تبدیل لایتنینگ

پورت خروجی آیفون 13 از نوع لایتنینگ است و پورت AUX برای اتصال هندزفری روی این گوشی در نظر گرفته نشده است. حالا اگر بخواهید هدست یا هندزفری سیمی خود را به آیفون 13 متصل کنید، بهترین روش کابل‌های تبدیل است. چند مدل کابل تبدیل برای آیفون 13 وجود دارد:

کابل تبدیل لایتنینگ به AUX (یک به یک): این کابل کوتاه به پورت خروجی آیفون 13 متصل می‌شود و به شما یک پورت خروجی AUX می‌دهد که می‌توانید از طریق آن، هدست یا هندزفری را به گوشی متصل کنید.

کابل لایتنینگ به لایتنینگ و AUX (یک به دو): این کابل دقیقا مشابه کابل قبلی عمل می‌کند با این تفاوت که در قسمت خروجی علاوه بر پورت AUX یک پورت لایتنینگ هم به شما می‌دهد تا بتوانید به طور همزمان گوشی را هم شارژ کنید.

کابل لایتنینگ به USB-A: حتما می‌دانید که کابل شارژ اصلی آیفون 13 از نوع لایتنینگ به USB-C است. اگر می‌خواهید گوشی را به لپ تاپ یا آداپتورهای شارژ معمولی متصل کنید، می‌توانید از کابل لایتنینگ به USB-A استفاده کنید. چطور کابل لایتنینگ اصل را از فیک تشخیص دهیم؟


پاوربانک


در میان لوازم جانبی آیفون 13 یکی از بهترین انتخاب‌ها، خرید یک پاوربانک با ظرفیت حدود 10 هزار میلی آمپر ساعت است. گرچه کمپانی اپل بیشترین ظرفیت باتری را برای آیفون های 2021 خود در نظر گرفته اما کماکان به نسبت باتری سایر شرکت، ظرفیت کمتری دارد. پس بهتر است، همیشه در کیف خود یک پاوربانک داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم پاوربانک‌هایی تهیه کنید که از قابلیت شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بدانید: باتری پک ایفون یا همان پاور بانک 1460 میلی آمپری

 

از میان لوازم جانبی آیفون 13 که در بالا به آنها اشاره کردیم، گلس، گارد ضد ضربه و شارژر اورجینال از همه مهم‌تر هستند. به هیچ وجه در خرید این لوازم جانبی آیفون 13 کوتاهی نکنید و تا می‌توانید بهترین کیفیت‌ها را خریداری کنید چون بخش‌های مهمی از گوشی شما را محافظت می‌کنند. نظر شما چیست؟ شما چه چیزهایی را پیشنهاد می‌دهید؟ در بخش دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در خصوص لوازم جانبی آیفون 13 را با ما در میان بگذارید.



برچسب: قاب نیلکین