نحوه تمیز کردن ایرپاد های اپل (ایرپاد، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس)

نحوه تمیز کردن ایرپاد های اپل (ایرپاد، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس)

روش های تمیز کردن هندزفری ایرپاد اپل چیست؟ چطور صدای ایرپاد را زیاد کنیم؟

تمیز کردن ایرپاد یکی از عواملی است که از کم شدن صدای هندزفری آیفون جلوگیری می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا برای حل مشکل کم شدن صدای هندزفری و افزایش صدای آن هر چند وقت یک بار آن‌ها را تمیز کنیم. 

با این حال تمیز کردن لوازم جانبی دیجیتال کار راحتی نیست و نیاز به دقت فراوان دارد. با اینکه الان خیلی از شرکت‌ها سعی می‌کنند تا استانداردهای ضد آب را بهبود دهند اما هنوز هم نمی‌توان در مورد خیلی از کالاها با اطمینان گفت که صد در صد ضد آب است.

ایرپادها هم طراحی ظریفی دارند و نمی‌شود با آب و صابون به جانشان افتاد. بنابراین بهتر است برای برطرف کردن مشکل کم شدن صدای ایرپاد در اندروید از روش های تمیز کردن هندزفری ایرپاد که توسط خود شرکت اپل ارائه شده است استفاده کنیم.


ضدعفونی کردن هندزفری ایرپاد

یکی از سوالاتی که مخصوصا در دوران کرونا برای خیلی از ما مطرح می‌شود این است که آیا می‌شود برای تمیز کردن هندزفری ایفون آن را ضد عفونی کرد؟

جواب تقریبا خیر است. ما به هیچ وجه امکان شستن هندزفری ایرپاد را نداریم، اما می‌توانیم با مواد خاصی آن را تمیز نگه داریم. می‌پرسید چطور؟ اول از همه لوازم زیر را تهیه کنید:

- الکل ایزوپروپیل 70 درصد

- ضد عفونی کننده کلروکس

- دستمال تمیز

توصیه اول: برای ضد عفونی کردن باید دستمال ها را به این دو ماده آغشته کنید و خیلی آرام بر روی سطح ایرپاد بکشید.

توصیه دوم: حواستان باشد که ماده ضد عفونی کننده به هیچ وجه نباید به توری اسپیکر، پد های سیلیکونی و یا بالشتک های ایرپاد مکس برخورد کند.

توصیه سوم: از مواد سفید کننده استفاده نکنید! اگر لکه‌ای هست که تمیز کردن ایرپاد را برایتان سخت می‌کند، سعی کنید با مبادرت ورزیدن آن را از بین ببرید نه مواد شوینده قوی.

توصیه آخر: هرگز گوشی های هندزفری را داخل آب فرو نبرید و اجازه ندهید رطوبت از منافذ ایرپاد به داخل آن عبور کند.


مراحل تمیز کردن هندزفری ایرپاد و ایرپاد پرو آیفون

تمیز کردن سطح ایرپاد


1. به هیچ عنوان برای تمیز کردن هندزفری ایرپاد آن را داخل آب غوطه ور نکنید. استفاده از یک دستمال نم دار یا گوش پاک کن برای این کار کافی است.

2. می‌توانید از یک پارچه خشک و نرم غیر کرکی استفاده کنید و اطراف منافذ Airpod را دستمال بکشید.

3. گوشی های ایرپاد نباید به موادی مانند صابون، شامپو، لوسیون، عطر، اسید، حشره کش، ضد آفتاب، چربی و یا رنگ آغشته شوند. اگر چنین اتفاقی افتاد، ابتدا با یک دستمال مرطوب آلودگی را کم کنید. سپس با دستمال خشک رطوبت هندزفری را بگیرید و تا زمانی که کامل خشک نشده از آن استفاده نکنید.

4. برای تمیز کردن فرورفتگی های مربوط به محل اسپیکر و میکروفون به هیچ عنوان از لوازم نوک تیز استفاده نکنید. ایرپاد از جمله هندزفری های مناسب برای مکالمه به شمار می‌رود، از این رو بهتر است برای محافظت بیشتر از میکروفون از یک گوش پاک کن خشک برای تمیزکاری کمک بگیرید.


تمیز کردن کیس هندزفری ایرپاد و ایرپاد پرو

1. مثل همیشه اول از همه یک دستمال خشک و نرم بردارید و سطح کیس را تمیز کنید. اگر نیاز به ضد عفونی کردن بود می‌توانید کمی الکل ایزوپروپیل به پارچه بزنید و سپس اجازه دهید تا خشک شود. یکی از دلایل شارژ نشدن هندزفری های بلوتوثی کثیف شدن و خراب شدن پورت شارژ است، حواستان باشد که هیچ رطوبتی وارد درگاه شارژ نشود.

2. به کمک یک برس کوچک کانکتور لایتنینگ را تمیز کنید تا اگر چیزی به آن گیر کرده جدا شود.

3. از لوازمی که باعث ساییده شدن سطح کیس می‌شوند استفاده نکنید.

4. سعی کنید با پورت شارژ خیلی ور نروید و چیزی داخلش فرو نکنید.


تمیز کردن سری سیلیکونی هندزفری ایرپاد پرو

1. اول از همه ببینید اگر چیزی داخل پدها گیر کرده است آن را به آرامی (بدون استفاده از لوازم نوک تیز) خارج کنید.

2. پدهای سیلیکونی را از ایرپاد پرو جدا کنید و داخل آب فرو ببرید. بهتر است آب خالص باشد و هیچ مایع شوینده یا صابونی در آن نباشد.

3. قبل از وصل کردن دوباره پدها مطمئن شوید که کاملا خشک شده باشند.


تمیز کردن بالشتک هدفون در ایرپاد مکس


1. اول از همه یک ظرف تمیز پیدا کنید.

2. سپس 5 میلی لیتر مایع لباسشویی را به همراه 250 میلی لیتر آب داخل ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید.

3. بالشتک ها را از هدفون جدا کنید.

4. ایرپاد مکس خود را برعکس نگه دارید تا هنگام تمیز کردن هندزفری ایرپاد رطوبت به محل اتصال هدبند و گوشی‌ها نفوذ نکند.

5. دستمال پارچه‌ای تمیزی را به محلول آب و صابون آغشته کنید و سپس به آرامی برای 1 دقیقه بدنه و هر کدام از بالشتک ها را تمیز کنید.

6. حالا با یک پارچه مرطوب (بدون صابون) دوباره هد بند و بالشتک ها را دستمال بکشید.

7. همانطور که گفتیم استانداردهای ضد آبفقط تا حد کمی کمک کننده هستند. پس در مرحله آخر یک دستمال خشک می‌تواند روند خشک شدن ایرپاد مکس را تسریع ببخشد.

8. ایرپاد مکس را برای یک روز در جایی نگه دارید تا کاملا خشک شود. بعد از یک روز می‌توانید بالشتک ها را دوباره به آن وصل کنید و از موسیقی لذت ببرید.

اگر هدفتان از تمیز کردن ایرپاد این است که صدای هندزفری را بالا ببرید، ما مطالعه مقاله حل مشکل کم شدن صدای ایرپاد در آیفون را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


آیا هندزفری ایرپاد ضد آب است؟

بله و خیر.

هندزفری ایرپاد پرو دارای استانداردهای مقاومت در برابر آب است اما ضد آب به شمار نمی‌رود. کیس شارژر وایرلس ایرپاد پرو اما نه تنها ضد آب نیست بلکه در برابر نفوذ آب هم مقاومتی ندارد. بنابراین هنگام تمیز کردن هندزفری آیفون حتما حواستان باشد که اجازه ندهید آب به درگاه شارژ آن وارد شود.

اگر هم روی کیس آب ریخت حتما آن را برعکس نگهدارید و درش را باز بگذارید تا خشک شود.

اما نسل 1 و 2 ایرپاد، ایرپاد مکس و کیس شارژ آن‌ها هیچ کدام در برابر آن مقاوم نیستند و هیچ گونه استاندارد ضد آب و عرقی ندارند. اگر به دنبال خرید هندزفری هستید، مطالعه راهنمای خرید هندزفری می‌تواند کمک زیادی به شما در این زمینه بکند.