2 راه حل افزایش صدای ایرپاد در اندروید

2 راه حل افزایش صدای ایرپاد در اندروید

مشکلات صدای ایرپاد از جمله مسائل رایجی هستند که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید. پیش از این مشکل کم شدن صدای ایرپاد در ایفون را بررسی کردیم و راه حل هایی مانند تمیز کردن هندزفری ایرپاد و تنظیمات صدا را نیز برای آن پیشنهاد دادیم. اما مشکلات ایرپاد در مواجهه با سیستم عامل هایی غیر از iOS حتی بیشتر هم می‌شوند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم علت کم شدن صدای ایرپاد در اندروید را بررسی کنیم و یک راه حل اساسی برای این مشکل پیشنهاد کنیم.


علت صدای کم ایرپاد در اندروید چیست؟

یکی از مشکلاتی که کاربران اندروید با آن مواجه می‌شوند کم شدن صدای ایرپاد در اندروید است. کسانی که با صدای کم ایرپاد در گوشی اندروید مواجه شده‌اند عموما این مشکل را اینطور توصیف کرده‌اند که انگار صدای هندزفری حتی در ماکسیمم حالت خود نصف آن چیزی است که باید باشد.

بر همه روشن است که ایرپاد اپل را می‌توان به عنوان یکی از بهترین هندزفری های بلوتوثی از لحاظ مکالمه و موزیک معرفی کرد. اپل معمولا گجت ها و اکسسوری‌هایش را برای محصولات خودش تولید می‌کند و ادعا می‌کند که این لوازم در ارتباط با یکدیگر بهترین عملکرد را دارند.

همین عدم سازگاری (یا سازگاری پایین) سیستم عامل اپل با اندروید می‌تواند برای کاربران گوشی های اندرویدی که می‌خواهند از هندزفری ایرپاد استفاده کنند مشکلاتی را رقم بزند. ما در ادامه قصد داریم راه حلی کاربردی برای این مشکل پیشنهاد کنیم که به احتمال خیلی زیاد خیالتان را راحت می‌کند.

نحوه اتصال هندزفری ایرپاد به PS4


2 راه حل افزایش صدای ایرپاد در اندروید


فعال کردن گزینه Absolute Volume در تنظیمات Developer

برای حل مشکل صدای کم ایرپاد در اندروید اول از همه باید محدوده صدای گوشی اندرویدی را دور بزنیم. خب این یعنی چیکار کنیم؟

حقیقت این است که سازندگان گوشی عموما برای حفاظت از اسپیکر دستگاه و همینطور گوش شما، ماکسیمم صدایی که می‌تواند از گوشی خارج شود را محدود می‌کنند. مقاله 10 موردی که باید در مورد گوشی خود بدانید می‌تواند اطلاعات مفیدی از گوشی را در اختیارتان بگذارد.

حالا از آنجایی که ایرپادها در اتصال به دستگاه های اندرویدی خود به خود صدای پایینی دارند، شما می‌توانید این محدودیت را بردارید. لذا با طی مراحل زیر می‌توانید صدای ایرپاد در اندروید را افزایش دهید.


بخش اول: فعال کردن تنظیمات Developer

برای اینکه بتوانید به گزینه Absolute Volume دست پیدا کنید باید اول گزینه دولوپر را فعال کنید. این گزینه در گوشی ها مخفی شده و برای استفاده متخصص‌ها و توسعه دهنده‌ها می‌باشد.

قدم اول: وارد Menu گوشی شده و به بخش Settings بروید.

قدم دوم: در بخش تنظیمات به پایین صفحه اسکرول کنید و روی گزینه About Phone بزنید.

قدم سوم:حالا گزینه Build Number را پیدا کنید.

قدم چهارم: چندین بار پشت سر هم روی گزینه Build Number کلیک کنید تا پیامی با عنوان Developer Option is Enabled نمایش داده شود.

نکته: اگر از گوشی شیائومی استفاده می‌کنید، باید به جای Build Number چندین بار روی ورژن MIUI کلیک کنید و منتظر پیام Developer Mode Has Been Turned On باشید.

قدم پنجم: مشاهده پیام به این معنی‌ست که Developer برای شما فعال شده است. می‌توانید اضافه شدن این گزینه را در منو تنظیمات ببینید.


بخش دوم: غیرفعال کردن گزینه Absolute Volume

در بخش اول حل مشکل کم شدن صدای هندزفری ایرپاد تنظیمات مخفی گوشی اندروید را آشکار کردیم. حالا می‌توانیم در آنجا دنبال گزینه افزایش صدای هندزفری ایرپاد بگردیم.

قدم اول: وارد منو گوشی شده و به بخش تنظیمات بروید.

قدم دوم: در بخش تنظیمات به پایین صفحه اسکرول کنید تا به System/Additional Settings برسید.

قدم سوم:یا می‌توانید گزینه Developer Option را در انتهای صفحه تنظیمات پیدا کنید و واردش شوید.

قدم چهارم: در انتهای این بخش بالاخره گزینه Disable Absolute Volume را پیدا خواهید کرد. آن را فعال کنید.

حالا که این آپشن فعال شده می‌توانید یک بار دیگر ایرپادها را به گوشی وصل کنید و ببینید که مشکل صدای کم ایرپاد در اندروید حل شده است یا خیر.


ریست کردن هندزفری ایرپاد

ریست کردن هندزفری های بلوتوثی یکی از رایج ترین راه‌ها برای حل مشکلات مربوط به اتصال، جفت شدن و صدا است. به همین دلیل بد نیست که اگر روش بالا روی گوشی‌تان جواب نداد یک بار ایرپاد را ریست کنید ببینید آیا مشکل صدای کم ایرپاد در اندروید حل می‌شود یا نه.

قدم اول: اول از همه باید ایرپاد را از گوشی جدا کنید.

قدم دوم: حالا گوشی های ایرپاد را داخل کیش شارژ گذاشته و برای 30 ثانیه صبر کنید.

قدم سوم: وارد تنظیمات گوشی شوید و در بخش بلوتوث ایرپاد را Forget/ Remove کنید.

قدم چهارم: کیس شارژ را باز کنید.

قدم پنجم: کلید پشت بدنه را برای 15 ثانیه نگه دارید تا چراغ ابتدا نارنجی و سپس سفید شود.

قدم ششم: حالا ایرپاد شما کاملا ریس شده و باید دوباره با گوشی Pair شود.

اگر ایرپاد مکس دارید ما در مقاله روش های ریست کردن هندزفری و هدفون ایرپاد در مورد ریست کردن ایرپاد مکس هم توضیح داده‌ایم.

دو روش بالا معمولا مشکل کم شدن صدای ایرپاد در اندروید را حل می‌کنند. اما اگر باز هم مشکل‌تان حل نشد می‌توانید در کامنت‌ها و یا در دایرکت اینستاگرام سوالاتتان را بپرسید. به علاوه اگر هندزفری شما هر برندی غیر از ایرپاد است، به فکر شما هم بوده‌ایم و در مقاله 10 دلیل کم شدن صدای هندزفری این مشکل را به همراه راه حل بررسی کرده‌ایم. با مطالعه مقاله راهنمای خرید هندزفری نیز خرید درست و حساب شده‌ای داشته باشید.



سینا دهقان ۱۴۰۱/۷/۱۴ ۰۹:۲۰:۲۳
سلام روز خوش. من یه مشکل جدی دارم. 1 هفته است هدست ردمی بادز 3 پرو شیائومی رو خریدم اما متاسفانه در حین مکالمه صدای من از ته چاه میاد و طرف مقابل اصلا صدامو نمیشنوه. وقتی تو مکانای شلوغ هم هستم و یا پشت فرمون که این داستان صد برابر بدتر میشه. میخواستم بدونم واس همه همینه داستان، یا نه واس من خرابه. راه حلش چیه؟ ممنون اگه پاسخگو باشید

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۷/۲۷ ۱۱:۰۱:۳۳
سلام این هندزفری برای مکالمه مناسب نیست در کل و میکروفونش قوی نیست

حسین شهبازی ۱۴۰۲/۴/۲۱ ۰۹:۱۸:۴۵
سلام صبح بخیر من گوشیم شیایومی هست مطلبی ک گذاشته بودید برا افزایش صدا من تا اخرش رفتم ولی گوشی من اون گزینه اخری رو ک گفته بودید فعال کنید نداره الان من چیکار کنم میشه راهنمایی کنید

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۲/۵/۳ ۱۶:۰۲:۵۹
سلام میتونید از این مقاله استفاده کنید https://masterkala.com/post/366/How-to-Fix-Low-Sound-On-Headphones-and-Earphones

امیررضا ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۰۲:۲۳:۳۱
سلام روز خوش. من هدست ردمی بادز 3 پرو شیائومی دارم. اوایل کاملا صداش اوکی بود ولی الان از بلند گوهای اصلی ایرپاد صدا نمیاد و از بالایی ها صدا میاد و کمتر شده. داخل هر دو گوش بنظرتون مشکل چی میتونه باشه؟

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۲/۲/۱۳ ۱۲:۱۳:۴۸
https://masterkala.com/post/366/How-to-Fix-Low-Sound-On-Headphones-and-Earphones

حامد الهی ۱۴۰۲/۵/۲۲ ۰۲:۰۵:۵۰
سلام من هم همین مشکل رو با لیبرتی ایر 2 که از مستر کالا خریدم پیدا کردم اوایل عالی بود مکالمه ام حتی پشت موتور ولی الان تو ساکت ترین جا هم طرف صدای منو نمیشنوه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۲/۵/۲۸ ۱۰:۴۲:۴۵
سلام ممکنه بتونید با تمیز کردن میکروفون هندزفری مشکل رو حل کنید این مواردی که گفته شده توی مطلب در مورد صدای دریافتیه

Mtp ۱۴۰۱/۱۲/۳ ۲۲:۰۴:۴۰
سلام خواهشا جواب بدین ایرپادم شیامی earphone 2 pro دارم یهویی صدا کم میاد از گوشیم با بقیه گوشیا کار کردم اوکی یه ایرپاد دیگه با گوشیم تست کردم بازم صداش کم شده بود مشکلش چیه یهویی شد

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۲/۲/۱۳ ۱۱:۵۹:۵۲
سلام این دقیقا همون مشکل Absolute Volume هست اگر کارت صدای گوشیتون مشکل نداشته باشه

Sajjad ۱۴۰۱/۲/۸ ۲۲:۵۷:۴۳
سلام من ایر پادم صداش با گوشی سینک نیس و تقریبا 1٫5 ثانیه صداش دیرتر میاد گوشی x3 pro کسی میتونه کمک کنه؟!

حسین محمدیان ۱۴۰۱/۳/۳۰ ۱۹:۱۹:۲۳
دقیقا این مشکل برای منم هست مخصوصا وقتی کال اف بازی‌میکنم صدا دیر تر از بازی به گوشم میرسه گوشیممa50s هست ممنون میشم کمکم کنید

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۲/۱۰ ۱۸:۰۰:۲۳
سلام. می‌تونین کدک صدای موبایلتون رو تغییر بدین؟ باید به بخش Developer Option برین، Bluetooth Audio codec رو تغییر بدین تا بهترین صدا رو پیدا کنین.

Parnia ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ۱۵:۱۴:۴۶
سلام ایرپاد من haylouT15 صدای سمت چپ از راست کمتره حتی ریست هم کردم اما درست نشد باید چیکار کنم؟

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۰۱:۱۴:۳۱
سلام میتونید بلاگ زیر رو مطالعه کنید https://masterkala.com/post/366/How-to-Fix-Low-Sound-On-Headphones-and-Earphones

حسین محمدیان ۱۴۰۱/۳/۳۰ ۱۹:۱۶:۲۱
سلام ببخشید روی کدوم گزینه بزاریم بهتره؟؟؟

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۹/۲ ۱۰:۵۱:۱۶
باید امتحان کنید این مورد رو ولی خب در کل هندزفری های بلوتوثی خصوصا هندزفری بلوتوث های دو گوش مناسب گیم خصوصا گیم آنلاین نیستند چون تاخیر دارند در انتقال صدا

رضا ۱۴۰۱/۱/۲۶ ۰۹:۱۹:۱۸
سلام خسته نباشید من QCYT13 دارم از وقتی که به لپ تاب وصل کردم خودکار صداش نصف شده چطور این مشکل رو حل کنم؟

ابوالفضل مختاری ۱۴۰۱/۹/۷ ۱۷:۳۰:۴۰
من ایرپاد QCY-T13 خریداری کردم ولی صداش نصف هم کمتر شده روز به روزم داره کمتر میشه ریست هم میکنم درست نمیشه خوشحال میشم اگه راهنمایی‌ایم کنید.

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۹/۹ ۱۱:۵۶:۲۴
سلام دوست عزیز این مورد بخاطر کثیف شدن داخل هندزفری هست میتونید سری سیلیکونی هندزفری رو بردارید و با گوش پاک کن به آرومی تمیزش کنید البته مراقب باشید توری هندزفری جدا نشه

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۱/۲۷ ۱۱:۰۵:۰۶
سلام. بهتره یک بار ریستش کنین.

Nill ۱۴۰۱/۱/۵ ۰۵:۳۴:۳۰
من گوشیم شیاعومی ،،، developer هم فعال کردم ،،،ولی گزینه absolute volume. رو نداره ،،، چیکار کنم

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۱/۶ ۱۵:۰۹:۰۹
اگه مدل‌های جدیدتر گوشی شیائومی رو دارین، توی تنظیمات Absolute volume رو سرچ کنین ببینین کجاست چون ممکنه دیگه جای قبلی نباشه. توی تنظیمات بلوتوث رو هم چک کنین شاید اونجا باشه.

سبحان پیمان ۱۴۰۱/۳/۲۵ ۱۹:۰۷:۴۹
سلام منم خیلی وقته دنبال این گزینه هستم هیچ کجا وجود نداره

مراضی جهانپور ۱۴۰۱/۹/۲ ۰۱:۲۶:۵۸
سلام داخل دلیور اپشن هستش به اینگلیسی نوشته دیزیبل ابسولوت ادیو

Fateme ۱۴۰۰/۱۱/۲۶ ۰۰:۵۰:۱۷
سلام من ایرپاد پرو دارم گوشیمم s20fe, مشکل اینکه از سمت پاد صدا بهتر و واضحتر میاد...نمیدونم چه کنم همه مراحل بالارم میرم باعث میشه صدا کم شه

امیرم ۱۴۰۲/۴/۵ ۱۹:۵۲:۴۶
صلام خوبید ایرپادم qcy t 13هست صدای گوش راستش کمه باید چیکار کنم؟

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۲/۵/۳ ۱۵:۵۹:۱۲
سلام روز بخیر میتونید بررسی کنید شاید داخلش کثیف باشه و توریش رو دربیاد تمیز کنید فقط مراقب باشید که توریش پاره نشه قبلش حتما هندزفری رو ریست کنید

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۲/۴/۱۰ ۰۹:۵۰:۳۳
سلام ممکنه بخاطر کثیف شدن داخل تور باشه

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۰:۲۹:۵۵
سلام. اینطور که معلومه ایرپاد پرو ها با سری S20 سامسونگ یکم مشکل دارن. با یه گوشی آیفون یا یه گوشی اندروید نسخه 9 امتحان کنین ببینین صداش باز کمه؟

Ehsan ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۲۳:۲۳:۳۲
من ایرپاد 3 دارم و گوشیم سامسونگ a51 هست...من صدا رو خوب میشنوم ولی صدای من نامفهوم و با هوا میره اونطرف..اون کارایی که شما گفتین رو انجام دادم ولی درست نشد..راهنمایی میکنید لطفا

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۰۹:۵۷:۰۱
سلام. ما این هندزفری رو با گوشی های اپل تست کردیم و صدای مکالمه عالیی داره. با گوشی دیگه‌ای امتحان کردین ببینین صداش برای مخاطب چطوره؟

amir ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۰۵:۲۱:۳۸
دمت گرم خدا حفظتون کنه کار راه بندازین

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۰:۰۵:۳۷
سلام. خوشحال شدیم مشکلتون حل شد

کیان ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۰۰:۴۹:۲۸
سلام وقتتون بخیر گوشی من شیایومی هست برای فعالسازی این پیغام میده نیازی نیست شما در حال حاضر یک توسعه دهنده هستید. چطوری فعال کنم

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۰:۰۵:۰۳
سلام. خب شما الان وارد Developer Option شدین. می‌تونین برین مرحله بعدی

Alireza ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۵:۵۲:۰۸
تو گوشی من اصلا گزینهDisable Absolute Volume سرچ میکنم Ringtone رو میاره????????

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۰۹:۱۹:۲۸
تنظیمات Developer رو فعال می‌کنین قبلش؟

فائزه ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۰:۲۵:۳۸
مننن هندزفری بلوتوثی لنوو دارممم،یه گوشش اصلا صدا نداره بعضی اوقات صدای خیلی کمیی داره تازه ام هست.و اینکه ریست و اینا که گفتید انجام دادم ولی خاموش نشده.

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۹:۵۰:۵۰
سلام مدل هندزفری لنوو تون چیه؟

محمد ۱۴۰۰/۹/۲۸ ۱۶:۲۸:۲۶
الهی دورت بگردم دردت به سرم:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) مرسی واقعا من y9 prime هواوی دارم خیلی ناراحت بودم که نمیشه صدا رو زیاد کرد ولی درست شد مرسی

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۹/۲۹ ۰۹:۲۶:۳۶
سلام. مرسی از نظرتون، خوشحالم می‌شنوم مشکل‌تون حل شده

مجید ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۶:۰۸:۳۷
سلام وقت بخیر من تو گوشی هواوی p30 lite قسمت developer فعال کردم ولی وقتی وارد developer option میشم گزینه disable absolute volume نداره چیکار کنم ؟

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۱۲:۰۸:۵۰
سلام امکان داره گوشی شما چنین قابلیتی رو نداشته باشه در کل اگر نداره جزو گزینه ها

مرتضی جهانپور ۱۴۰۱/۹/۲ ۰۱:۳۰:۲۴
عالی بود فعال کردم داخل گوشی هواوی و صدا نصف بیشتر شد

Aryan ۱۴۰۰/۶/۲۶ ۲۳:۳۱:۳۵
خیلی خوب بود ممنون????❤ ایشالا که موفق باشید

Maryam mayel ۱۴۰۱/۹/۲۹ ۱۹:۳۱:۴۸
سلام ایرپاد من مدل هایلی هستش ولی سمت چپیش صداش کمتر از راستیه هستش حتا تمیزشم کردم ولی نشد ممنون میشم راهنماییم کنید

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۱۰/۸ ۱۲:۳۶:۳۱
سلام متاسفانه اطلاعی در مورد این کالا نداریم

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۶/۲۷ ۰۹:۴۰:۴۶
سلام. خوشحالیم که تونستیم کمک کنیم، ممنونم.

sirwanniknam ۱۴۰۱/۹/۱۸ ۰۱:۱۶:۳۲
سلام ببخشید هندزفری من نمیدونم چند وقتیه گوش راستم خیلی زود شارژش تموم میشه اما گوش چپم شارژ دیر تموم میشه میتونم حداقل یک ساعت ازش استفاده کنم اما گوش راستم فقط دو دقیقه میتونم ازش استفاده کنم خواهشن راهنمایی کنید

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۱۰/۸ ۱۲:۲۵:۲۰
سلام احتمال زیاد خب باتری اون گوش مشکل پیدا کرده یکی از موارد دیگه میتونه این باشه که قسمت پین شارژ هندزفری مشکل داشته باشه یا حتی فقط کثیف باشه

الهه ۱۴۰۱/۱۱/۵ ۰۹:۲۶:۱۹
سلام من ایرپادم qcyt13 هست یه گوشش صداش ضعیفه وقتی میذارم توی قابش هم اونی ک صداش خوبه چراغش قرمز میشه اونیکی آبی میمونه ریست کردم شارژشم پره نمیدونم دگ چیکارش کنم میشه کمک کنین

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۱۲:۱۷:۲۵
سلام این مطلب رو مطالعه کنید https://masterkala.com/post/366/How-to-Fix-Low-Sound-On-Headphones-and-Earphones

محسن زینلی ۱۴۰۲/۲/۱ ۱۱:۱۲:۱۰
با سلام از سایت بسیار خوب مستر کالا. سوالی داشتم من دیروز هنذفوری بلوتوثی بی سیم مدل Lenovo Thinkplus LivePods LP40 pro خریدم همه چیزش خوب و عالیه فقط یک مشکل داره که اونم هنگام مکالمه صدای مخاطب رو ضعیف میشنوم طوری که در مکان های شلوغ یا پشت فرمون درست متوجه صدا نمیشم. ولی یه چیز عجیبی که هست درسته موقع مکالمه صدا ضعیف میشنوم اما موقع پخش موسیقی صدا رو خیلی خوب و بلند میشنوم. در ضمن تمام کارهایی رو که گفتین انجام دادم مثلا absolute volume رو فعال کردم حجم صدای هنذفوری فقط موقع گوش دادن موسیقی بیشتر شد اما موقع گوش دادن به مکالمه هیچ تغییری نکرد و در همین حالت ضعیف موند. ممنون میشم. راهنماییم کنید. با سپاس

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۲/۲/۱۳ ۱۲:۲۸:۵۶
سلام صدای مکالمه و موزیک اکثر هندزفری ها باهم متفاوت هست حالا یسری پایینتره یسری معمولیه کار خاصی نمیشه کرد