6 راه حل افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون

6 راه حل افزایش صدای ایرپاد در گوشی های آیفون

علت صدای کم ایرپاد چیست؟ بررسی مشکل کم شدن صدای ایرپاد در آیفون

هندزفری های ایرپاد گاهی دچار مشکلاتی می‌شوند که دلیلش برای ما مشخص نیست. کم شدن صدای ایرپاد در ایفون یکی از این مشکلات رایج در بین کاربران است. پیش از این به دلایل کم شدن صدای هندزفری به طور کلی پرداختیم و 10 مورد متفاوت را برای آن برشمردیم. اما همانطور که می‌دانید محصولات شرکت اپل جنبه انحصاری زیادی داشته و ممکن است راه حل‌هایی که برای هندزفری های دیگر جواب می‌دهد روی آن‌ها جواب ندهد. برای همین ما این مقاله را به بررسی مشکلات ایرپاد در زمینه صدا اختصاص دادیم.

این مقاله برای کسانی که گوشی ایفون دارند مناسب بوده و اگر گوشی شما اندورید است بهتر است مقاله افزایش صدای ایرپاد در گوشی های اندروید را مطالعه کنید.


حل مشکل کم شدن صدای ایرپاد در آیفون با 6 روش متفاوت

روش اول: استفاده از فرمان Hey Siri


اگر هندزفری ایرپاد نسل اول دارید، می‌توانید با لمس هر کدام از ایرپادها Siri را بیدار کنید و با فرمان صوتی از او بخواهید که صدا را زیاد کند.

اگر هندزفری ایرپاد نسل دوم یا ایرپاد پرو دارید و قابلیت Hey Siri را در گوشی آیفون فعال کرده‌اید، با فرمان Hey Siri می‌توانید از او بخواهید که صدا را تنظیم کند.

بهتر است از فرمان صوتی Increase Volume برای افزایش صدای ایرپاد استفاده کنید. با این فرمان میزان صدا حدود 12٪ افزایش خواهد داشت. البته اگر حجم صدای بخصوصی مد نظرتان است، می‌توانید از سیری بخواهید که میزان صدا را به یک درصد مشخص برساند. به طور مثال:


هی سیری! صدا رو ببر رو ولوم 50 درصد - Hey Siri, raise the volume to 50%

هی سیری! صدا رو 20 درصد افزایش بده - Hey Siri, raise volume by 20%


هنگام افزایش صدای ایرپاد با فرمان Siri مواظب باشید تا ولوم خیلی بالا نرود و گوشتان اذیت نشود.

با تغییرات نسخه جدید سیستم عامل اپل iOS 15 آشنا هستید؟


روش دوم: تمیز کردن هندزفری ایرپاد


اگر به مرور متوجه کم شدن صدای هندزفری شده‌اید، تمیز کردن هندزفری ایرپاد احتمالا کمک کننده باشد. چربی گوش می‌تواند منافذ صدای ایرپاد را پر کند و باعث کم شدن صدای آن شود. حواستان باشد که در هنگام تمیز کردن ایرپاد به هیچ وجه از پارچه کاملا خیس استفاده نکنید و حتما مواظب توری اسپیکرها باشید. برای پاک کردن گوشه ها هم نیازی به فرو کردن اجسام تیز نمی‌باشد و یک گوش پاک کن تمیز کفایت می‌کند.

بیشتر بدانید: باتری پک مگ سیف چیست؟ آیا فقط گوشی های آیفون 12 می‌توانند از آن استفاده کنند؟


روش سوم: کالیبره کردن ایرپاد با گوشی آیفون


یکی از دلایلی که باعث کم شدن صدای ایرپاد می‌شود کالیبره نبودن آن است. کالیبره در اینجا به این معناست که ممکن است گوشی آیفون و ایرپادهای شما دقیقا با هم سینک نشده باشند و نتوانند از بیشترین حجم صدای خود استفاده کنند. در واقع با کالیبره کردن شما بیشترین میزان حجم صدا را مشخص می‌کنید تا هر دو دستگاه آن را به عنوان صدای ماکزیمم بشناسند. این روش می‌تواند به مشکل قطع شدن صدای یکی از گوشی های ایرپاد هم کمک کند.

شاید با این روش آشنا نباشید و به نظرتان پیچیده برسد، اما کافیست تا مراحل زیر را با ما طی کنید تا بفهمید که اتفاقا خیلی هم ساده است:

گام اول. فکر کنید می‌خواهید آهنگ گوش دهید؛ پس ایرپادها را از کیس خارج کرده و داخل گوش‌تان بگذارید. پس از اتصال گوشی و ایرپاد یک موزیک هم پخش کنید.

گام دوم. با کمک کلیدهای کنترل صدای گوشی اپل صدا را به پایین ترین حد ممکن برسانید. در این حالت هیچ صدایی از هندزفری ایرپاد شنیده نمی‌شود.

گام سوم. از بالای صفحه به پایین Swipe کنید (صفحه را از بالا به پایین بکشید) تا کنترل پنل گوشی پیدا شود. آیکون بلوتوث را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید. اجازه دهید ایرپادها داخل گوش‌تان بمانند.

گام چهارم. حالا یک بار دیگر موزیک را پلی کنید تا از اسپیکر خود گوشی پخش شود. بار دیگر با کلید ولوم گوشی صدا را تا ته پایین بیاورید.

گام پنجم. بلوتوث آیفون را روشن کنید تا ایرپادها دوباره به گوشی وصل شوند.

گام ششم. حالا دو دستگاه با هم کالیبره شده‌اند و انتظار می‌رود اگر آهنگ پخش کنید صدا بلندتر از قبل باشد.

راهنمای خرید هندزفری


روش چهارم: بررسی تنظیمات موزیک پلیر


گاهی اوقات مشکلات راه حل های ساده‌ای دارند ولی ما به قدری دنبال جواب های پیچیده می‌گردیم که از آن ‌ها غافل می‌مانیم. بنابراین یکی از راه هایی که بخواهید مشکل کم شدن صدای هندزفری ایفون را بر طرف کنید این است که موزیک پلیر را بررسی کنید. اگر مشکل کم شدن صدای ایرپاد فقط هنگام پخش موسیقی بود این راه حل را دنبال کنید:

گام اول. وارد تنظیمات موزیک پلیر شوید.

گام دوم. روی گزینه Music کلیک کنید.

گام سوم. چک کنید که گزینه EQ حتما خاموش باشد. اگر روشن بود هم خاموشش کنید.

گام چهارم. اگر محدودیت صدایی برای موسیقی وجود دارد، آن را بردارید.

نحوه اتصال ایرپاد به پلی استیشن


روش پنجم: یکسان سازی صدای هر دو گوش


اگر حس می‌کنید صدای یکی از ایرپادها از دیگری کمتر است یا متوجه قطع شدن یکی از ایرپادها شدید، باید اول از همه بالانس بودن آن‌ها را چک کنید. در این وضعیت باید وارد تنظیمات گوشی آیفون شوید تا ببینید که چرا تمرکز صدا فقط روی یکی از گوش هاست. اگر گوش آیفون شما از سیستم عامل iOS 13 و بالاتر برخوردار است می‌توانید مراحل زیرا را طی کنید:

گام اول. وارد تنظیمات Setting شوید.

گام دوم. گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

گام سوم. در بخش Hearing گزینه Audio/Visual را لمس کنید.

گام چهارم. ببینید که آیا تنظیمات گوش چپ و راست بالانس است یا نه؟ در واقع غلتک روی اسلایدر باید دقیقا طبق عکس زیر در وسط نوار قرار بگیرد. اگر کمی به سمت راست یا چپ منحرف شده بود، باید خودتان آن را درست در وسط قرار دهید.


روش ششم: بررسی اتصال بلوتوث


یکی از رایج ترین دلایل قطع شدن یکی از ایرپادها مشکلات بلوتوثی است. ایرپادها با اینکه جز پیشروترین هندزفری های بلوتوثی از لحاظ مکالمه و موزیک به شمار می‌روند اما باز هم ممکن است با مشکلاتی در زمینه اتصال مواجه شوند. اگر تمام روش های بالا را انجام دادید و هنوز هم با مشکل کم شدن صدای ایرپاد مواجه بودید شاید بهتر است آن را ریست کنید. ما پیش از این در مورد 5 روش ریست کردن هندزفری بلوتوثی صحبت کردیم، اما ریست ایرپاد را بار دیگر با هم مرور می‌کنیم:

گام اول. گوشی های ایرپاد را داخل کیس شارژر قرار دهید و درش را ببندید.

گام دوم. برای 30 ثانیه صبر کنید.

گام سوم. کیس شارژر را باز کنید.

گام چهارم. وارد تنظیمات زیر در آیفون، آیپد یا آیپاد خود شوید: Settings > Bluetooth 

گام پنجم. در کنار اسم هندزفری ایرپاد یک آیکون i شکل وجود دارد، که باید روی آن کلیک کنید.

گام ششم. گزینه Forget this Device یا فراموش کردن این دستگاه را بزنید و تایید کنید.

گام هفتم. در حالی که کیس شارژ باز است، کلید Setup پشت کیس را برای 15 ثانیه فشار دهید و منتظر بمانید تا چراغ نارنجی و سپس سفید شود.

گام هشتم. در کیس همچنان باز باشد. ایرپادها را نزدیک به گوشی قرار دهید و طبق دستورالعمل آن پیش بروید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله نحوه ریست کردن هندزفری و هدفون ایرپاد را بخوانید.