معرفی بهترین پاوربانک مگنتی

معرفی بهترین پاوربانک مگنتی

بهترین پاوربانک مگنتی چه ویژگی هایی دارد ؟

امروزه همه ما از گوشی‌های هوشمندی استفاده می‌کنیم که پیوسته نیاز به شارژکردن دارند. به همین دلیل یکی از نگرانی‌هایمان میزان باتری گوشیمان است و اگر پریز برق در دسترسمان نباشد، پاوربانک فرشته نجاتمان خواهد بود.
با استفاده از این گجت‌های جمع‌وجور دیگر لازم نیست مدام نگران این باشیم که نکند شارژ باتری گوشی‌مان تمام شود و نتوانیم به برنامه‌های موردنیازمان دسترسی داشته باشیم یا تماس‌های ضروریمان را برقرار کنیم.
اما در بازار گزینه‌های متعددی وجود دارد که باعث سردرگمی‌مان می‌شود. آیا باید از پاوربانک مگنتی استفاده کنیم یا پاوربانک‌های سیمی؟ بهترین پاوربانک موجود در بازار برای گوشی هوشمندمان چیست؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا علاوه بر مقایسه پاوربانک‌های سیمی و پاوربانک مگنتی و شرح ویژگی‌های بهترین پاوربانک مگنتی ، به معرفی بهترین پاوربانک‌های مگنتی موجود در مسترکالا بپردازیم.

چرا باید از پاوربانک استفاده کنیم

ما هر روز از گوشی‌های هوشمندمان استفاده می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم باتری گوشی‌مان همیشه پر باشد. علاوه بر این، حین حرکت و تکاپوهای روزمره، نمی‌توانیم کارهای خود را متوقف کنیم و گوشی‌مان را به پریز برق بزنیم تا شارژ شود. گاهی حتی به پریز برق نیز دسترسی نداریم.
پاوربانک‌ها به ما کمک می‌کنند تا گوشی‌هایمان را بدون نیاز به پریز شارژ کنیم. البته دلایل دیگری نیز برای استفاده از پاوربانک وجود دارد که در زیر بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم:

اگر از گوشی‌تان استفاده بیش‌ازحد دارید
اگر از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید، تا شب که دوباره به رختخواب می‌روید، مشغول کار با گوشی هستید، پاوربانک می‌تواند به شما کمک کند تا همیشه گوشی‌تان شارژ داشته باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید.

اگر دستگاه‌های متعددی دارید
گاهی افراد بیش از یک دستگاه هوشمند دارند که باید در طول روز شارژ داشته باشد. پاوربانک‌های دارای چند پورت می‌توانند گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت شما را در طول روز، در حالت فول شارژ نگه دارند.

اگر همیشه درحال حرکت هستید
قابلیت خوبی که پاوربانک‌ها دارند، این است که می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی با خود حمل کنید و هر جایی ببرید. بنابراین اگر در طول روز، همیشه در حال حرکت هستید، قطعا به پاوربانک نیاز دارید.

پاوربانک سیمی چیست
پاوربانک‌های سیمی در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری در دسترس هستند و معمولا میان مردم رایج‌ترند. آن‌ها از منبع USB و با استفاده از اتصال سیمی شارژ می‌شوند، درست مانند وقتی که گوشی‌تان را به پریز می‌زنید و شارژ می‌کنید.
آن‌ها برای شارژشدن به منبع USB خاصی نیاز ندارند و می‌توانید با استفاده از شارژرهای عادی، به‌راحتی پاوربانک سیمی خود را شارژ کنید.
هنگامی که پاوربانک‌های سیمی را به منبع شارژ خود وصل کنید، نشان می‌دهند که در حالت شارژ هستند. بیشتر اوقات صفحه نمایش یا لامپ‌های LED کوچکی دارند که درصد شارژ را به شما نشان می‌دهند.
به‌طور کلی پاوربانک‌های سیمی از کانکتورهای میکرو یواس‌بی برای اتصال به برق استفاده می‌کنند. هنگامی که پاوربانکتان شارژ شد، می‌توانید از آن برای شارژ دیگر دستگاه‌های خود از جمله گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ خود استفاده کنید. بسته به نوع پاوربانک، ممکن است چند نوع سوکت برای اتصال به دستگاه‌های مختلف در اختیار داشته باشید.

مزایای استفاده از پاوربانک‌های سیمی

معایب استفاده از پاوربانک‌های سیمی

پاوربانک مگنتی چیست ؟

پاوربانک مگنتی یا همان پاوربانک بی‌سیم، نیازی به هیچ کابلی برای شارژ گوشی‌تان ندارد. این دستگاه‌ها حلقه‌های مغناطیسی خاصی دارند که باعث می‌شود در طول کل فرآیند شارژ گوشی‌تان، به آن متصل شوند و به‌سادگی از آن جدا نشوند.
به همین دلیل پاوربانک‌های مگنتی می‌توانند گوشی‌تان را به‌خوبی شارژ کنند و ایمنی دستگاهتان را نیز تامین کنند. چنین ویژگی‌ای برای کاربرانی که از گوشی‌های هوشمندشان استفاده بیش‌ازحدی دارند، بسیار جذاب است.
بهترین بخش استفاده از پاوربانک مگنتی، راحتی آن است. کاربر می‌تواند بدون ایجاد اختلال در روند شارژ، در هر زمانی که بخواهد به گوشی خود دسترسی داشته باشد. بدین ترتیب این نوع پاوربانک‌ها در بین مسافران، صاحبان کسب‌وکار و علاقمندان به عکاسی با گوشی، محبوبیت خاصی دارند.
پاوربانک مگنتی علاوه بر این‌که می‌تواند گوشی‌های هوشمند را به‌صورت بی‌سیم شارژ کند، معمولا با کابل‌های یواس‌بی تایپ A و تایپ C عرضه می‌شود.

ظرفیت معمول پاوربانک‌های مگنتی بین 5000 تا 10000 میلی آمپر ساعت است. اما بعضی از نسخه‌های بزرگترشان می توانند تا 20000 میلی آمپر ساعت را در خود نگه دارند.

معایب استفاده از پاوربانک های مغناطیسی

پاوربانک مگ سیف چیست

فناوری MagSafe یکی از فناوری‌های بسیار جذاب شرکت اپل است که در مدل‌های آیفون 12 به بالا وجود دارد. لوازم جانبی مگ سیف و فناوری‌های مربوط به آن، به کاربران این امکان را می‌دهند تا آیفون خود را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنند و کیف پول یا دیگر اکسسوری‌هایشان را به گوشی‌شان وصل کنند.
پاوربانک مگ سیف نیز یکی از اعضای این خانواده است که کابرانش را قادر می‌سازد تا دستگاه‌های خود را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنند؛ چه در خانه و چه حین حرکت و کار.
شارژر بی‌سیم MagSafe به کاربران این امکان را می‌دهد تا با قرار دادن دستگاه خود بر روی شارژر به صورت بی‌سیم شارژ شوند، در حالی که پاوربانک مگ سیف نیازی به متصل بودن سیم شارژر به برق و... ندارد.
بزرگترین تفاوت میان پاوربانک مگ سیف و پاوربانک‌های عادی این است که حلقه‌ای آهنربایی در پاوربانک‌های مگ‌سیف وجود دارد که به آن شارژ مگنتی بی‌سیم نیز می‌گویند. با استفاده از این جاذبه مغناطیسی، گوشی دیگر تکان نمی‌خورد و دقیق روی محل شارژ تراز می‌شود. به همین دلیل فرآیند شارژ بهتر صورت می‌گیرد.

هنگام خرید پاوربانک مگنتی باید به چه نکاتی توجه کنیم

موارد زیر، ویژگی‌هایی هستند که باید در انتخاب پاوربانک مناسبتان به آن‌ها دقت کنید:
جاذبه مغناطیسی
پاوربانکی با آهنرباهای ضعیف به‌راحتی هنگام شارژ جدا می‌شود. اگر پاوربانکتان با کوچک‌ترین حرکتی از گوشی جدا شود، احتمال تکرار این اتفاق و در نتیجه آسیب جدی به پاوربانک زیاد خواهد بود.
ظرفیت باتری
توصیه می‌کنیم پاوربانکی را انتخاب کنید که ظرفیتی بیش از 5000 میلی‌آمپر نباشد. زیرا چنین مقدار ظرفیتی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند و وزن مناسبی نیز دارد تا بتوانید آن را به‌سادگی با خود حمل کنید. هرچه ظرفیت بیشتر باشد، پاوربانک بزرگتر و سنگین‌تر خواهد بود. اگر نتوانید آن را به‌آسانی با خود حمل کنید، خرید آن بی‌فایده است!

وزن
وزن بعضی از پاوربانک‌های مگنتی بیش از 300 گرم است که معادل با وزن نصف یک گوشی دیگر خواهد بود. این امر باعث می‌شود نتوانید آن را به‌سادگی با خود حمل کنید. توصیه می‌کنیم از پاوربانک‌های سبک و کوچکی استفاده کنید که حملشان برایتان آسان باشد.
سرعت شارژ
تمام پاوربانک‌های مگنتی موجود در بازار (از جمله اپل) قادر به شارژ آیفون و دیگر گوشی‌های هوشمند با توان خروجی 15 وات نیستند و توان خروجی کمتری در حدود 5 تا 7.5 وات دارند.
حتی پاوربانک‌های مگ‌سیف که مخصوص آیفون‌ها طراحی شده‌اند، برای دستیابی به حداکثر سرعت شارژ 15 وات، به آداپتور برقی با توان 20 وات یا بالاتر نیاز دارند.
قابلیت‌های بیشتر
برای مثال می‌توانید بررسی کنید که آیا پاوربانکی که انتخاب کردید، پایه مخصوص، عملکرد جذب مغناطیسی خودکار، درگاه شارژ سیمی، انیمیشن مخصوصی برای شارژ یا دیگر قابلیت‌های جذاب دارد یا خیر؟

بهترین پاوربانک مگنتی مسترکالا

موارد زیر، از بهترین پاوربانک‌های مگنتی بازار هستند که به توضیح قابلیت‌ها و ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم:
پاوربانک وایرلس گرین لاین Green Lion MagSafe

پاوربانک وایرلس ایکس او XO PR141

پاوربانک وایرلس ایکس او XO PR128

پاوربانک وایرلس ایکس او XO PR186

پاوربانک وایرلس جویروم Joyroom JR-W040

پاوربانک وایرلس Green Lion Transparent MagSafe

پاوربانک وایرلس انکر Anker 622 MagGo A1611