راهنمای خرید شارژر وایرلس

راهنمای خرید شارژر وایرلس

راهنمای خرید بهترین شارژ وایرلس

از زمانی که اولین گوشی هوشمند در سال 2012 از شارژر وایرلس استفاده کرد، این دستگاه توانسته در این مدت زمان به یکی از لوازم جانبی ضروری برای همه تبدیل شود. اکنون، هر تلفن هوشمند و بسیاری از دستگاه‌های قابل حمل دیگر مانند هدفون‌ها، با شارژر بی‌سیم سازگار هستند.
شارژرهای وایرلس زندگی ما را آسان‌تر کرده‌اند زیرا در هر مکانی می‌تواند دستگاه‌های هوشمند خود را بدون بدون پریز برق شارژ کنیم. با وجود افزایش محبوب شارژرهای بی‌سیم، ممکن است انتخاب یک دستگاه مناسب که مطابق با نیازهای شما باشد کمی دشوار به نظر برسد. به همین دلیل، ما در راهنمای خرید شارژر وایرلس به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید دستگاه مورد نظر خود را تهیه کنید.

شارژر وایرلس چگونه کار می‌کند؟

شارژر وایرلس با استفاده از القای الکترومغناطیسی کار می‌کند. برق از طریق سیم پیچ‌ها منتقل می‌شود، به این صورت که یک سیم پیچ در شارژر برای رساندن برق و سیم پیچ دیگری در دستگاه شما برای دریافت برق قرار دارد. سیم پیچ موجود در شارژر، الکتریسیته را به میدان الکترومغناطیسی متناوب تبدیل می‌کند. سپس سیم پیچ موجود در دستگاه شما انرژی را به برق تبدیل می‌کند و آن را به باتری می‌رساند تا دستگاه را تغذیه کند.

در خرید شارژر وایرلس باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

با تعریف کوتاهی از نحوه عملکرد شارژر بی‌سیم، اکنون به سراغ موارد مهم در خرید این دستگاه می‌رویم. تمامی موارد زیر در راستای مشخصات، ویژگی‌ها و فناوری‌های موجود در شارژرهای وایرلس قرار دارند. بدین معنا که شما با دانستن این موارد می‌توانید محصولی که به نیازهایتان نزدیک است را خریداری کنید.

استاندارد شارژ Qi
اولین چیزی که در انتخاب شارژر وایرلس باید در نظر گرفت این است که دستگاه از چه استاندارد شارژی استفاده می‌کند. دو استاندارد عمده شناخته شده شارژر وایرلس شامل استاندارد شارژ «Qi» با تلفظ چی و «Powermat Standard» هستند. اگرچه شرکت‌های در تلاش هستند تا در آینده از هر دو استاندارد در شارژرهای بی‌سیم خود پشتیبانی کنند اما هنوز برخی از شارژرهای وایرلس هستند تنها از یک استاندارد پشتیبانی می‌کنند.

این امر باعث می‌شود قبل از خرید شارژر وایرلس بررسی کنید که گوشی هوشمند شما از چه استاندارد شارژی پشتیبانی خواهد کرد. اگر مطمئن نیستید که دستگاه شما از چه استانداردی پشتیبانی می‌کنند یا شارژری می‌خواهید که با انواع گوشی‌های هوشمند سازگار باشد، بهترین گزینه خرید شارژر وایرلس با پشتیبانی از هر دو استاندارد است. برای مثال، سامسونگ گلکسیS6 و سامسونگ گلکسی S6 Edge هر دو از استانداردهای Qi و Powermat پشتیبانی می‌کنند. همچنین شارژرهای دوگانه معمولاً نسبت به شارژرهایی که تنها از استاندارد پشتیبانی می‌کنند، قیمت بیشتری دارند.

اگر قرار است یک استاندارد را انتخاب کنید، متداول‌ترین استاندارد شارژ «Qi» است که توسط تمام تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از جمله اپل، سامسونگ و گوگل استفاده می‌شود. شارژرهای Qi کارآمدترین شارژرهای بی‌سیم با نوسانات برق کم و حداقل تشعشعات الکتریکی هستند. تمام شارژرهای Qi همچنین دارای کنترل دما هستند که از دستگاه شما برای در برابر گرمای بیش از حد محافظت می‌کنند. هنگام انتخاب یک شارژر وایرلس باید به در مورد اینکه محصول مورد نظر شما دارای استاندارد شارژ Qi است توجه کنید.

نحوه اتصال به برق
هنگام انتخاب یک شارژر وایرلس باید نحوه اتصال آن به منبع برق را بررسی کنید تا بتوانید شارژر مناسب خود را تهیه نمائید. برخی از شارژرهای بی‌سیم دارای یک کابل داخلی هستند تا کاربر بتواند دستگاه را به پریز دیواری متصل کند. این مورد می‌تواند به این معنی باشد که شما در استفاده از آن در هر مکانی محدودیت دارید.
سایر شارژرهای وایرلس دارای یک کانکتور micro-USB یا USB-C خواهند بود، بنابراین می‌توانید دستگاه را به پاوربانک متصل کنید یا از یک آداپتور برای وصل کردن آن به پریز دیواری بهره ببرید. شارژری که بتواند راه‌های مختلفی برای دریافت برق ارائه دهد، گزینه بهتری محسوب می‌شود.

سرعت شارژ دستگاه
هرچه وات ((W شارژر وایرلس بیشتر باشد، موبایل و هر دستگاه دیگری را می‌توان سریع‌تر و کارآمدتر شارژ کند. در حال حاضر، گوشی‌های هوشمندی که از سریع‌ترین شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند حدود 10 وات را تحمل کنند. بنابراین اگر می‌خواهید سریع‌ترین شارژ موجود را داشته باشید، حداقل به یک شارژر بی‌سیم 10 واتی نیاز دارید. برخی از گوشی‌ها می‌توانند با حداکثر سرعت 15 وات شارژ شوند، در حالی که برخی فقط با 10 وات، 9 وات، 7.5 وات، 5 وات و غیره شارژ خواهند شد.

یک شارژر بی‌سیم 10 واتی بسته به برنامه‌هایی که روی دستگاه خود باز می‌کنید و عوامل محیطی مانند دما، می‌تواند یک گوشی هوشمند را در طی دو تا چهار ساعت به طور کامل شارژ کند. اگر شارژر وایرلس وات کمتری داشته باشد، دستگاه شما همچنان شارژ می‌شود اما برای رسیدن به ظرفیت کامل ممکن است به زمان بیشتری نیاز باشد.

سرعت شارژ شارژرهای بی‌سیم در حال حاضر نسبتاً سریع است، اما هنوز به سرعت شارژرهای کابلی نمی‌رسد! در حالی که شارژرهای Qi می‌توانند بین 5 تا 15 وات برق ارائه کنند اما متخصصان در تلاش هستند تا توان ان دستگاه‌ها را به حدود 30 تا 60 افزایش دهند. این مهم امکان استفاده از شارژ Qi را برای دستگاه‌های بزرگتر مانند لپ تاپ‌ها فراهم می‌کند.

بهترین روش این است که بسته بندی یا مشخصات شارژر وایرلس را برای سرعت وات بررسی کرده و آن را با ظرفیت شارژ تلفن هوشمند خود مقایسه کنید. همچنین به این نکته توجه کنید که اگر چندین دستگاه را به شارژر متصل کنید، توان شارژر بسته به ظرفیت هر دستگاه بین آنها تقسیم می‌شود. شارژر وایرلس فست شارژ هواوی Huawei CP60 Wireless Charger توان 15 وات می‌تواند گوشی شما را به سرعت شارژ کند.

ابعاد و سبک طراحی
بهتر است به زیبایی شناسی شارژر وایرلس توجه کنید. طیف گسترده‌ای از شارژرهای بی‌سیم در بازار موجود هستند که برای هر نو سبکی در فضای داخلی طراحی و تولید شده‌اند. استفاده از یک دستگاه با طراحی زیبا و رنگ شیک باعث می‌شود تا میز کار شما نیز ظاهری منحصر به فرد پیدا کند. شارژرهای وایرلس معمولاً به شکل مربعی، مستطیلی و گرد در رنگ‌های سفید، مشکی یا سایر رنگ‌ها به بازار عرضه می‌شوند.

شارژهای بی‌سیم عمدتاً بر اساس نحوه استفاده از آنها و تعداد دستگاه‌هایی که می‌خواهید شارژ کنید طراحی می‌شوند. اگر فقط یک دستگاه دارید که از شارژر وایرلس پشتیبانی می‌کند، یک شارژر با سطحی کوچک انتخاب خوبی است. از طرف دیگر، اگر دو تا چهار دستگاه مختلف را به طور همزمان شارژ می‌کنید، یک شارژر با سطح بزرگ گزینه خوبی خواهد بود.

پس مهم است که قبل از خرید شارژر وایرلس، نحوه قرارگیری دستگاه خود روی شارژر و ابعاد آن را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید هنگام شارژ شدن از گوشی خود استفاده کنید یا بتوانید صفحه نمایش موبایل را در زاویه مناسبی ببینید، «شارژر وایرلس ایستاده» را خریداری کنید اگر احتمال کمتری دارد که هنگام شارژ از گوشی خود استفاده کنید، یک شارژر وایرلس تخت انتخاب خوبی خواهد بود.

حتی در بازار شارژرهای قابل تبدیل وجد دارند که هم می‌توانند به صورت تخت استفاده شوند و هم در صورت نیاز به حالت ایستاده تغییر شکل می‌دهند. برای مثال، شارژر وایرلس شیائومی Xiaomi MDY-13-ED توان 80 وات می‌تواند به صورت ایستاده قابل استفاده باشد.

نوع کانکتور و کابل
اکثر شارژرهای بی‌سیم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از طریق کانکتور و کابل به آداپتور دیواری متصل می‌شوند. برخی از شرکت‌ها از کابل‌های اختصاصی منحصربه ‌فرد استفاده می‌کنند در حالی که برخی دیگر از کابل‌های رابط استاندارد رایج مانند USB-C و Micro-USB بهره می‌برند.

هنگام خرید شارژر وایرلس توصیه می‌شود به سراغ برندهایی بروید که کانکتورهای استاندارد دارند زیرا در صورت آسیب، شکستگی، جابجایی یا دزدیده شدن به راحتی قابل تعویض هستند. برخی از برندها در جعبه محصولات خود آداپتور و کابل نیز قرار می‌دهند اما بعضی دیگر شما را مجبور می‌کنند که هزینه اضافی را برای خرید آنها پرداخت کنید.

بهترین راه حل این است که آداپتور و کابل به همراه محصول باشد زیرا ممکن است آداپتور و کابلی را خریداری کنید متناسب با شارژرتان نباشد. اگر آداپتور کم وات باشد، سرعت شارژ شدن را کم می‌کند. برای مثال، اگر شارژر 10 واتی باشد اما آدامپتور 5 واتی، سرعت شارژ 5 وات خواهد بود. برای گوشی های سامسونگ می‌توانید به سراغ شارژر وایرلس سامسونگ Samsung EP-P2400 توان 15 وات بروید. اما برای استفاده از این محصول نیاز به آداپتور و کابل Type C دارید.

بهترین برند شارژر وایرلس
هنگام خرید شارژرهای بی‌سیم، توجه به برند بسیار مهم است. برند معتبر می‌تواند نشان دهنده کیفیت بالای ساخت باشد. از مارک‌های معتبر بازار می‌توان به انکر (Anker)، سامسونگ (Samsung)، موفی (Mophie)، راوپاور (RavPower)، هووای (Huawei)، شیائومی (Xiaomi) و غیره اشاره کرد.
بسیاری از تولیدکنندگان گوشی شارژرهای بی‌سیم مخصوص به خود را می‌سازند. برای اطمینان از اینکه دستگاه شما به طور موثر شارژ می‌شود و از آسیب در امان است، باید روی یک برند معتبر سرمایه گذاری کنید. صرف هزینه بیشتر برای شارژر وایرلس کار درستی خواهد بود زیرا شما می‌توانید بهترین کیفیت و دوام را به دست آورید.

قیمت شارژر وایرلس
قیمت شارژر بی‌سیم بسته به عوامل مختلف متغیر است. برای مثال، هرچه وات دستگاه بیشتر باشد، قیمت بالاتر خواهد بود. اما فاکتورهای زیادی وجود دارند که در قیمت نهایی این محصول موثر هستند. این فاکتورها اغلب به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

کلام آخر
بهترین شارژرهای بی‌سیم آنهایی هستند که می‌توانند به سرعت و با عملکرد بالا تمام دستگاه‌های شما را شارژ کنند. این شارژرها با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها ساخته شده‌اند تا نیازهای کاربران را به خوبی برآورده کنند. مهم است که در زمان خرید شارژر وایرلس به برند، ویژگی‌ها، مقدار وات، ابعاد دستگاه و بسیاری موارد دیگر توجه کنید. سرمایه گذاری روی یک شارژر بی‌سیم باکیفیت می‌تواند یک عمر خیال شما را از داشتن یک دستگاه مطمئن راحت کند.